عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی مطرح کرد:

مصوبه‌هایی برای حمایت تمام قد از بازار

عصر بازار- مدیرعامل «کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی» گفت: مصوبه‌های شورای عالی بورس و انتشار ابزارهای جدید، حمایتی تمام قد از بازار سرمایه است.

مصوبه‌هایی برای حمایت تمام قد از بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسن قاسمی با بیان مطلب بالا، اظهار کرد: اوراق اختیار فروش تبعی و سهام خزانه ابزاری هستند که به نقدشوندگی بازار کمک کرده و نگرانی را از سهام داران دور می کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره رفتار حقوقی ها در بازار افزود: با توجه به افت سنگینی که طی ماه گذشته در بورس شاهد بودیم، برخی از حقوقی ها اقدام به خرید سهام خود کردند، اما بازار سرمایه امروز با چند سال اخیر متفاوت است و حمایت پولی راهکاری مقطعی است، براین اساس بهتر است، حمایت از طریق ابزارهایی مانند اوراق تبعی و اوراق خزانه در بازار انجام شود، این ابزارها گزینه هایی برای ایجاد عمق و نیز ثبات بازار است؛ در نظر داشته باشید زمانیکه شرکتی سهام خود را می خرد (اوراق خزانه) یعنی از لحاظ سودآوری و سرمایه گذاری بلند مدت در شرایط خوبی قرار دارد، بنابراین این اقدام کمک شایانی به بازگشت تعادل به معاملات روزانه خواهد کرد.

    مدیر عامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی ادامه داد: سیگنال هایی که از اوراق تبعی و اوراق خزانه به بازار داده شد، نشان دهنده منطقی تر شدن معاملات است، اما قطعا سهامداران جدید آگاهی از این ابزارها ندارند و خرید و فروش هایی بر مبنی سیگنال های نادرست انجام می دهند؛ بهتر است سهامداران پرتفوی خود را به سمت شرکت هایی که اوراق تبعی یا خزانه دارند سوق دهند تا آرامش خاطری از کسب سودی حداقل معادل سود بانکی داشته باشند.

    قاسمی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاران در انتخاب های خود آگاهانه اقدام کنند و سهام بنیادی و باپشتوانه را خریداری کنند تا دچار نوسان های شدید قیمتی نشوند.

    برچسب ها