عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

مشکل بیمه کشتی‎های نفتی و غیرنفتی ایرانی به‌زودی حل می‎شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به این‌که کلوپ‎های عضو گروه بین‎المللی(IGA) به‌دلیل تحریم‌ آمریکا قادر به ارائه پوشش کامل به کشتی‎های ایرانی نبودند،گفت:با رایزنی‌های انجام شده مشکل پوشش بیمه P&I کشتی‌ها نفتی و غیرنفتی به‌زودی حل می‌شود.

مشکل بیمه کشتی‎های نفتی و غیرنفتی ایرانی به‌زودی حل می‎شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی اکبر صفایی اظهار کرد: باوجود اجرایی شدن برجام و رفع همزمان تحریم‎های بیمه‎ای،کلوپ‎های عضو گروه بین‎المللی (IGA) قادر به ارائه پوشش کامل به کشتی‎های ایرانی یا کشتی‎های در ارتباط تجاری با ایران، نبودند چراکه بخش قابل توجهی از ساختار اتکایی این کلوپ‎ها توسط بیمه‎گران اتکایی آمریکایی تامین می‎شود که کماکان تحت تحریم‎های اولیه آمریکا، مجاز به ارتباط تجاری با ایران نیستند.

    وی افزود: در این راستا شرکت ملی نفتکش ایران  از مدت‎ها پیش و تحت برنامه استراتژیک پساتحریم این شرکت برای از سرگیری فعالیت ناوگان خود در بازار اروپا، مذاکرات گسترده‎ای را با کلوپ‎های عضوIGA جهت پیدا کردن راهکارهای مناسب انجام داد که خوشبختانه با این اقدامات و رایزنی‎های گسترده تیم اجرای برجام و وزارت امورخارجه، مشکلات موجود تقریبا حل شده است و بزودی ورود‎ کشتی‎های ناوگان به این کلوپ‎ها میسر خواهد شد.

    وی به مارین تایمز گفت: با رفع این مشکل در آینده نزدیک شاهد حضور کشتی‎های نفتکش ایرانی در بازارها و بنادر بزرگ اروپایی خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها