عصر خودرو

به دنبال افزایش قیمت نفت رخ داد

صعود شاخص بازارهای بورس در آمریکای لاتین

عصر بازار- رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» در گزارشی از صعود شاخص بازارهای بورس کشورهای منطقه آمریکای لاتین، اروپا و آمریکا به دنبال افزایش تدریجی قیمت جهانی نفت خبر داد.

صعود شاخص بازارهای بورس در آمریکای لاتین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، افزایش تدریجی قیمت نفت در بازارهای بین المللی موجب شد که شاخص‌های سهام در بازارهای مالی کشورهای منطقه آمریکای لاتین همچون بازارهای بورس اروپا و وال استریت در آمریکا افزایش یافته و این کشورها هفته پر سودی را پشت سر گذاشتند.

    در بین این کشورها نام برزیل به چشم می‌خورد؛ شاخص بورس «سائوپائولو» برزیل هفته گذشته افزایش 4.01 درصدی را تجربه کرد در حالی که مکزیک شاهد افزایش 0.24 درصدی شاخص بورس این کشور بود.

    شاخص ارزش سهام در شیلی نیز تا 0.55 افزایش یافت در حالی که شاهد افزایش 1.24 درصدی شاخص بورس در پرو بودیم.

    «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد که قیمت نفت به دنبال توافقات صورت گرفته در بین کشورهای تولید کننده نفت برای توفق تولید نفت خام کاهش یافته است.

    رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه گفت: دیگر شاهد سقوط قیمت نفت نیستیم چرا که به تدریج قیمت این طلای سیاه رشد یافته است.

    وی همچنین از برگزاری جلساتی بین کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) خبر داد و اعلام کرد که در این جلسات شرکت کنندگان متعهد به توقف تولید نفت خام دست کم تا ماه ژوئن سال جاری و ادامه بررسی پیشنهادات متعدد و گوناگون ونزوئلا برای بهبود بازار جهانی نفت، خواهند شد.

    پیشنهاد توقف تولید نفت خام اولین بار از سوی روسیه، ونزوئلا، قطر و عربستان سعودی و به عنوان گامی ابتدایی به منظور ایجاد تعادل و ثبات در بازار جهانی نفت مطرح شد.

    نفت ونزوئلا در هفته گذشته به طور میانگین به قیمت 26.36 دلار برای هر بشکه نفت خام معامله شد که نشان دهنده افزایش 1.65 دلاری قیمت نفت این کشور نسبت به دو هفته گذشته است.

    میانگین قیمت نفت خام کشورهای تولید کننده نفت در حال حاضر به 31.16 دلار برای هر بشکه نفت رسیده و در مقایسه با قیمت نفت در دو هفته گذشته که با قیمت 29.2 دلار برای هر بشکه معامله شده بود، افزایش 2.14 دلاری را در برداشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها