عصر خودرو

صادرات نفت عربستان افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفت عربستان سعودی در ژوییه از رکورد پایینی که در ژوئن داشت، افزایش یافت و به ۵.۷۳ میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات نفت عربستان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق آمار سازمان JODI، صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن به 4.98 میلیون بشکه در روز رسیده بود که پایینترین میزان از سال 2002 به این سو بود.

    تولید نفت اوپک در ژوییه تحت تاثیر پایان کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و متحدانش که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس انجام گرفته بود، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

    تسهیل محدودیتهای قرنطینه و عرضه محدودتر نفت کمک کرد قیمت نفت برنت پس از سقوط به 15 دلار و 98 سنت در آوریل، به بالای 40 دلار در هر بشکه در ژوییه صعود کند. با این همه رشد قیمت نفت به دلیل نگرانیها از موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد.

    اوپک در حال حاضر محدودیت عرضه خود را به 7.7 میلیون بشکه در روز معادل حدود هشت درصد از تقاضای جهانی رسانده است و بعید است کاهش بیشتر تولید را اعلام کند.

    تولید نفت عربستان سعودی در ژوییه بر مبنای ماه به ماه 13.3 درصد رشد کرد و به 8.48 میلیون بشکه در روز رسید که پایینترین میزان از دسامبر سال 2002 به این سو بود.

    تولید پالایشگاههای نفت عربستان سعودی در ژوییه 13.2 درصد کاهش یافت و به 2.09 میلیون بشکه در روز رسید و مصرف مستقیم نفت به میزان 176 هزار بشکه در روز رشد کرد و به 645 هزار بشکه در روز رسید.

    مجموع تقاضای داخلی برای فرآورده نفتی در ژوییه 219 هزار بشکه در روز رشد کرد و به 2.38 میلیون بشکه در روز رسید.

    در این بین، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت سبک عرب لایت به آسیا در اکتبر را کاهش داد که بی سابقه ترین تخفیف از ماه مه تاکنون بود.

    بر اساس گزارش رویترز، آمارهای صادرات ماهانه از سوی ریاض و سایر اعضای اوپک به سازمان JODI ارایه شده و در وب سایت این سازمان منتشر می شود.

    برچسب ها