عصر خودرو

کاهش تولید نفت آمریکا در پی وقوع طوفان سهمگین

عصر بازار- بیش از یک چهارم از تولید نفت و گاز فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا روز چهارشنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شد.

کاهش تولید نفت آمریکا در پی وقوع طوفان سهمگین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وقوع طوفان سالی که بارانهای شدیدی را به همراه داشت، باعث کاهش مصرف سوخت در جنوب شرقی آمریکا شد و صعود قیمت نفت و بنزین در نتیجه کاهش تولید این کشور را به دنبال داشت.

    طبق اعلام وزارت کشور آمریکا، تولید حدود 500 هزار بشکه در روز نفت خام و 759 میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی در خلیج مکزیکو متوقف شد که تقریبا برابر با یک سوم از تعطیلی تولید ناشی از وقوع طوفان لارا در ماه اوت بود.

    این طوفان درختها را از جا کند، باعث سرازیر شدن سیلاب در خیابانها و قطع برق 500 هزار خانه و کسب و کار شد. به گفته پاتریک دی هان، مدیر تحلیلگر نفت در شرکت گازبادی، این قطعیها ممکن است باعث شود فروش سوخت در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

    بنادر نفتی و شیمیایی در امتداد رودخانه می سی سی پی با عبور طوفان، به شکل محدود بازگشایی می شوند و تولیدکنندگان نفت و گاز کارکنانشان را به سکوهای فراساحلی در غرب و مرکز خلیج مکزیکو برمی گردانند.

    طبق اعلام مرکز ملی طوفان آمریکا، طوفان سالی با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت به سمت شمال شرق آمریکا در حرکت است و سرعت بادهای همراه آن به 120 کیلومتر بر ساعت می رسد.

    یک سخنگوی شرکت شورون اعلام کرد پالایشگاه پاسکاگولای شورون در می سی سی پی در حدود 50 مایلی محل عبور طوفان، سراسر شب فعال بود. پالایشگاه شرکت فیلیپس 66 به ظرفیت 255 هزار و 600 بشکه در روز در لوییزیانا تعطیل ماند و شرکت رویال داچ شل تولید در پالایشگاه نورکو به ظرفیت 227 هزار و 400 بشکه در روز در لوییزیانا را به حداقل رساند.

    طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، 1.1 میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت منطقه گلف کاست روز چهارشنبه متوقف بود که شامل دو تاسیساتی می شود که از زمان وقوع طوفان لارا در دست تعمیر قرار دارند.

    بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا حدود چهار درصد صعود کرد و بهای بنزین اواسط معاملات 3.6 درصد افزایش داشت.

    طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 4.4 میلیون بشکه کاهش یافت و به 496 میلیون بشکه رسید و برخلاف پیش بینی تحلیلگران از رشد این ذخایر به میزان 1.3 میلیون بشکه بود. ذخایر بنزین آمریکا هم 400 هزار بشکه کاهش داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو