عصر خودرو

بورس ابوظبی خرسی شد

عصر بازار- شاخص ها در بورس ابوظبی در پی افزایش قیمت نفت وارد بازار خرسی شدند و موجب افزایش دیگر شاخص ها در بازارهای حاشیه خلیج فارس شدند.

بورس ابوظبی خرسی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، رشد قیمت نفت و افزایش اعتماد به بازارهای جهانی موجب رشد شاخص ها در بازارهای عربی شد در حالی که بورس ابوظبی پیشتار بازارهای صعودی شد.

    بر اساس این گزارش، شاخص ADX با رشد 3.1 درصدی همراه شد در حالی که شاخص DFM در بورس دوبی، با رشد 2.3 درصدی و شاخص SE بورس کویت با افزایش 0.7 درصدی معاملات را ادامه دادند.

    این در حالی است که، قیمت نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه نوامبر معامله شد و از سوی دیگر انتشار آمار نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش میزان مشاغل در این کشور نیز توانست بازارها را رونق دهد .

    جولیان بروس، مدیر معاملات موسسه EFG-Hermes در این خصوص اظهار داشت: نتیجه های بسیار مفیدی در جلسات آخر ماه به دست آمده که نشان از بازگشت پتانسیل به بازارهای جهانی به خصوص بازار نفت است.

    در بازار کالا، قیمت نفت برنت خام دریای شمال با رشد4.5 درصدی به هر بشکه 38 دلار و 72 سنت رسید و بیشترین میزان افزایش را نسبت به سه ماه اخیر کسب کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها