عصر خودرو

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز:

تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو چهار در پالایشگاه تبریز

افزایش ظرفیت تولید بنزین یوروچهار برای کل استان

عصر بازار- معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت: پالایشگاه تبریز روزانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولید می کند.

تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو چهار در پالایشگاه تبریز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، غلامرضا باقری با اشاره احداث واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک در این شرکت گفت: با راه اندازی این واحد در دو سال آینده کل شهرهای استان از بنزین یورو 4 پالایشگاه تبریز بهره مند خواهند شد که موجب کاهش میزان آلودگی هوا خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه تبریز در تولید محصولات خود کیفیت را مورد توجه قرار داده است، افزود: کیفی سازی تمامی محصولات این شرکت همچون بنزین و نفت گاز در راس اقدامات است.

    باقری خاطرنشان کرد: تا کنون 30 درصد بنزین تولیدی این شرکت کیفی سازی شده و تا دو سال دیگر نفت گاز نیز با استاندارد یورو چهار در پالایشگاه تولید خواهد شد.

    وی گفت: در راستای کاهش آلایندگی محیط زیست نیز 99 درصد سوخت پالایشگاه تبریز از نوع سوخت گاز است و از تابستان سال 95 با اتمام پروژه FGR ؛ گازهای های مشعل پالایشگاه نیز بازیافت و در داخل شرکت مصرف می شود.

    معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز افزود: تبدیل تولید گوگرد کلوخه ای به گرانولی، بازیافت گازها، جلوگیری از تبخیر با نوکردن مخازن و بهینه کردن کوره ها و همکاری با سازمان "یونیدو" و سایر سازمان های حامی محیط زیست از جمله دیگر اقدامات پالایشگاه تبریز در جهت حفاظت از محیط زیست است .

    وی همچنین از تولید روغن موتور گروه دو و سه و ضد یخ در سال آینده برای نخستین بار در پالایشگاه تبریز خبر داد و گفت : میزان تولید پیش بینی شده این محصولات 40 هزار تن در سال است .

    باقری اظهار کرد: تولید روغن های پایه گروه دو و سه در دستورکار شرکت پالایش نفت تبریز قراردارد که با تحقق آن در چهار سال آینده پالایشگاه تبریز اولین واحد تولیدی این روغن ها در کشور خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها