عصر خودرو

با توافق ۳ دستگاه دولتی؛

نفت کوره از سبد سوخت نیروگاه‌ها حذف می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول اعلام کرد: با توافق وزارت نفت، نیرو و سازمان محیط زیست، نفت کوره از سبد تامین سوخت نیروگاه‌های برق کشور حذف می‌شود

نفت کوره از سبد سوخت نیروگاه‌ها حذف می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عبدالرسول پیشاهنگ در جمع مدیران نیروگاه‌های برق کشور با اشاره به مشکلات تأمین سوخت و آب مصرفی برخی از واحدهای نیروگاهی در کشور، گفت: با نصب آب شیرین کن در برخی از استان‌های حاشیه دریای خزر و خلیج فارس مشکل تامین آب نیروگاه‌ها برطرف خواهد شد.

    معاون هماهنگی و نظارت بر بهره‌برداری توانیر با اعلام اینکه هم اکنون مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها به یک چالش زیست محیطی برای کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: بر این اساس با توافق وزارت نفت، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست، از سال آینده نفت کوره از سبد تامین سوخت نیروگاه‌های برق کشور حذف می‌شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همچنین با اشاره به آغاز تغییرات جدید ساختاری در صنعت برق کشور، اظهار داشت: به زودی شرکت دولتی مادر تخصصی تولید، تأسیس و عهده دار مسوولیت شرکت‌های تولید برق و توسعه و ساخت نیروگاه‌ها از محل درآمد حاصل از فروش انرژی خواهد شد.

    پیشاهنگ همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین پایدار و مطمئن برق مشترکان به ویژه در روزهای پیک مصرف تابستان 1395، بیان کرد: در سال‌جاری انجام حدود 78 هزار مگاوات عملیات تعمیراتی در نیروگاه‌های برق در دستور کار قرار گرفته است.

    معاون هماهنگی و نظارت بر بهره‌برداری توانیر با یادآوری اینکه مطابق با برنامه زمان‌بندی تعمیرات تمامی نیروگاه‌های برق تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: با تعمیر دوره تعمیرات، پایداری شبکه تولید برق کشور به میزان قابل توجه‌‌ای افزایش می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها