عصر خودرو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

۴۵ درصد تولیدات پتروشیمی‌ در داخل مصرف می‌شود

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه رکود و کمبود نقدینگی منجر به رکود در تولید محصولات پتروشیمی گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد تولیدات در داخل کشور مصرف می‌شود و سعی بر این است که رشد مصرف افزایش یابد.

۴۵ درصد تولیدات پتروشیمی‌ در داخل مصرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتقادات برخی صنایع پایین دستی پتروشیمی به خاطر عدم عرضه مواد اولیه در بورس گفت: طبق آنچه NPC مقرر کرده تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی باید ابتدا صنایع داخلی را تغذیه کرده سپس صادرات داشته باشند.

    وی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی با انجام رگولاتوری در این شرکت تولیدکنندگان را موظف کرده که ابتدا باید صنایع پایین دستی داخلی را تغذیه کرده و صادرات را در اولویت دوم خود قرار دهند ضمن اینکه اگر متقاضی نداشتند می‌توانند صادرات داشته باشند لذا تا زمانی که خوراک مورد نیاز صنایع پایین دستی داخلی تامین نشود مجوز صادرات داده نمی‌شود.

    بساق‌زاده خاطرنشان کرد: با جلسات مختلفی که بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های بورسی، شرکت ملی صنایع پتروشمی وانجمن صنفی برگذار شده صنفی هماهنگی‌ها برای تغذیه داخلی‌ها انجام شده به این ترتیب اوضاع بهتر می‌شود.

    وی اظهار داشت: تاکنون با توجه به شرایط خاص، رکود و کمبود نقدینگی در تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی تا حدی نوسان ایجاد شد ولی با تصمیمات دولت و پساتحریم امیدواریم که اوضاع بهبود پیدا کند.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر 45 درصد تولیدات در داخل کشور مصرف می‌شود و 65 درصد نیز صادر می‌شود و سعی بر این است که رشد مصرف داخلی افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها