عصر خودرو

پیش بینی یک کارشناس از روزهای پایان سال بازار سرمایه:

صعود با شیب ملایم

عصر بازار- بازار سرمایه در هفته ای که گذشت رشد آرام و با احتیاطی داشت که البته با اصلاحاتی نیز همراه بود. به نظر می رسد هیجان سرمایه گذاران فروکش کرده و سهامداران با تحلیل و پیگیری اخبار در بازار تصمیم گیری می کنند.

صعود با شیب ملایم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عرفانه افشار، مدیر معاملات کارگزاری سهام بارز  با اشاره به اینکه بازار سرمایه در هفته های بعد از آغاز اجرای برجام تا حدودی اسیر فضای هیجانی و رشد پرسرعتی شده بود، گفت: شاخص های بورس در آن روزها شاهد صعودهای ادامه دار و رشدهای پرسرعت بودند.

    وی افت های گاه به گاه بازار را طبیعی دانست و افزود: افت بازار در برخی روزها کاملا طبیعی و برای اصلاح قیمتی است و قرار نیست شاخص بورس همیشه صعودی یا نزولی ادامه دار باشد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در این مدت چه گروه هایی لیدری بازار را در اختیار داشتند، گفت: خوردویی ها پس از اجرای برجام با خبرهای بسیار خوب و مثبتی رو به رو شدند که متاثر از آن خبرها لیدری بازار را بر عهده گرفتند.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در اوایل هفته گذشته گروه خودروسازی به دلیل توقف برخی نمادها تحت تاثیر قرار گرفت و با اصلاح قیمتی مواجه شد.

    افشار با اشاره به بازگشایی برخی از این نمادها افزود: پس از بازگشت نمادها، جان تازه‌ای به این گروه دمیده شد و گروه خودروسازی دوباره در مسیر رشد قیمتی قرار گرفت.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه بازار سرمایه تا پایان سال چگونه حرکت می کند، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد که بازار سرمایه حداقل تا پایان سال هیجانات شدیدی را تجربه نکند و در یک مسیر صعودی با شیب ملایمی به حرکت خود ادامه دهد.

    افشار در ادامه بیان کرد: با توجه به رشد اقتصادی که برای سال آینده در نظر گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود، شاخص‌های بازار سرمایه و بیشتر شرکت‌های بورسی روند با ثباتی را تجربه کنند.

    وی معتقد است اگر اقتصاد کشور از رونق برخوردار شود، به طور قطع بازار سرمایه نیز در روند صعودی قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه ارزش ذاتی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بازار سرمایه بیشتر از قیمت کنونی آنها است، بیان کرد: با توجه به از میان رفتن تحریم‌های بین‌المللی و چشم‌انداز بهبود صنایع و اقتصاد کشور، بسیاری از سهام شرکت‌های بورسی درسال 95 مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت و در نتیجه از رشد مناسبی نیز در سال آینده برخوردار می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها