عصر خودرو

انتظار متفاوت سه نهاد معتبر از تقاضای جهانی نفت در سال جاری

عصر بازار- اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا سه پیش‌بینی متفاوت از رشد تقاضای جهانی برای نفت خام در سال جاری میلادی ارائه داده اند که در این بین آژانس بین‌المللی انرژی خوش‌بینانه‌ترین نگاه را نسبت به سال نفتی پیش‌رو داشته است.

انتظار متفاوت سه نهاد معتبر از تقاضای جهانی نفت در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی 1.24 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده است که در این بین تقاضا برای نفت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه 200 هزار بشکه و سایر کشورها 1.04 میلیون بشکه رشد را تجربه خواهند کرد.

    با این حال پیش‌بینی سه سازمان اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این مورد تفاوت‌های زیادی دارد به ‌طوری که اوپک بدترین حالت را برای سال آینده یعنی رسیدن تقاضا به 94.10 میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده است.

    این در حالی است که پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از رسیدن تقاضا به مرز 95.19 میلیون بشکه و پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی حاکی از رسیدن تقاضا به 95.70 میلیون بشکه است.

    به این ترتیب اگرچه اوپک پیش‌بینی نمی‌کند که تقاضای جهانی نفت در ماه‌های اینده سال جاری به مرز 95 میلیون بشکه نزدیک شود، دو سازمان دیگر امیدوارند در این سال تقاضا به بیش از 95 میلیون بشکه نفت خام در روز برسد.

    این درحالی است که رشد تقاضای جهانی نفت برای سال آینده میلادی 1.46 میلون بشکه در روز پیش‌بینی شده است و بنابراین امکان دارد تقاضای جهانی نفت در این سال نسبت به سال جاری رشد بیشتری را تجربه کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها