عصر خودرو

دور نمای ریسک بازار های اوراق بهادار در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) به تازگی دور نمای ریسک بازارهای اوراق بهادار را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد و به تشریح رویـــه های اصلی بازار های مالی جهانی و ریسک های احتمالی ثبات مالی پرداخت.

دور نمای ریسک بازار های اوراق بهادار در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، سازمان بین ­المللی کمیسیون­های اوراق بهادار  (IOSCO) به تازگی دور­نمای ریسک بازار­های اوراق بهادار را در سال 2016 منتشر کرد و به تشریح رویـــه ­های اصلی بازار­های مالی جهانی و ریسک­های احتمالی ثبات مالی پرداخت. این گزارش علاوه بر ثبات مالی، موضوعاتی از قبیل حمایت از سرمایه­ گذاران و کارایی بازار­ها را مد نظر قرار می­دهد. گزارش مــورد اشــاره به تاثیر­پذــیــری بازار­های  اوراق بهادار از دخالت بانک­های مرکزی و هم­چنین اثر کاهش قیمت انواع کالا و بی اطمینانی نسبت به روند رشد جهانی می­­ پردازد. هم چنین رشد بازار­های اوراق قرضه، سهام، و سایر اوراق بررسی می­­­گردد و ورود فناوری­های دیجیتالی به بازار­های مالی ارزیابی می­شود.

    علاوه بر مطالعات فوق، دور نمای ریسک بازار­های اوراق بهادار بهادار IOSCO) ) به شناسایی و بررسی دقیق ریسک­های احتمالی در حوزه­ های نقد­شوندگی بازار اوراق بدهی شرکت­ها، ریسک­های مرتبط با استفاده از وثیقه در مبادلات مالی، رویکرد­های نا­مطلوب در خصوص محصولات و خدمات مالی خرد و تهدید­های موجود در شبکه ­های اینترنتی می­ پردازد.

    گزارش IOSCO به مباحثی از قبیل صنعت مدیریت دارایی و اهمیت آن در فضای قانونگذاری بازار­های سرمایه نیز اشاره می­کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها