عصر خودرو

برخلاف طرح فریز نفتی در ماه فوریه صورت گرفت

افزایش ۳۶ درصدی صادرات نفت عربستان به چین

عصر بازار- عربستان بر خلاف طرح فریز نفتی صادرات نفت خود به چین در ماه فوریه را ۳۶ درصد افزایش داد و به بالاترین رقم در طی حداقل ۳ سال گذشته رساند.

افزایش ۳۶ درصدی صادرات نفت عربستان به چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تحلیلگران صنعتی می گویند، عربستان با افزایش صادرات نفت خود به چین، یک تیر هشدار به سمت ایران شلیک کرده است.

    بر اساس آمارهای موسسه کلیپر دیتا، صادرات نفت عربستان به چین در ماه فوریه 36 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در طی حداقل 3 سال گذشته رسید.
    تحلیلگران این اقدام را در مقطع زمانی فعلی یعنی پس از مطرح شدن ایده فریز نفتی و در شرایطی که ایران بعد از لغو تحریم ها تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، دارای پیام خاصی می دانند.
    ایران گفته طرح فریز نفتی عربستان شبیه جوک است و این کشور به برنامه خود مبنی بر افزایش تولید ادامه خواهد داد. چین بزرگترین خریدار نفت ایران است.
    متیو اسمیت، مسئول بخش تحقیقات کالایی موسسه کلیپر دیتا گفت، افزایش صادرات نفت عربستان به چین «به منزله شلیک یک تیر هشدار سیاسی به سمت ایران است...زمان این اقدام خیلی جالب توجه است. به نظر می رسد که موضوعی در جریان است.»
    تحلیلگران همچنین می گویند سرازیر شدن پول های نفتی به سمت ایران این کشور را قادر خواهد ساخت تا جنگ های نیابتی علیه عربستان در سوریه، یمن و جاهای دیگر را تشدید کند.
    وینسنت پیازا، تحلیلگر انرژی در موسسه بلومبرگ اینتلیجنس گفت: «این یک تلاش گسترده تر از سوی سعودی ها برای خنثی کردن افزایش نفوذ ایران است.»
    شرکت سعودی آرامکو در ماه ژانویه هشدار داد که تولید خود را تنها «برای ایجاد فضایی برای دیگران» کاهش نخواهد داد.
    اسمیت گفت: «اقدامات سعودی ها رساتر از سخنانشان است. آنها ممکن است تمایل داشته باشند تولید خود را فریز کنند، به شرطی که همه در این طرح مشارکت کنند، اما در عین حال، آنها به ارسال مقادیر زیادی نفت به بازار ادامه می دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها