عصر خودرو

رئیس جمهور ونزوئلا:

تولیدکنندگان تا ژوئن درباره توقف تولید نفت به توافق می‌رسند

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا می‌گوید: نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و تولیدکنندگان نفت خارج از این سازمان در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

تولیدکنندگان تا ژوئن درباره توقف تولید نفت به توافق می‌رسند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه انتظار می‌رود شرکت کنندگان تعهد توقف تولید را دستکم تا ژوئن نهایی کنند، گفت: نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و تولیدکنندگان نفت خارج از این سازمان در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

    وزرای انرژی عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه در ماه فوریه گفتگوهایی را در زمینه وضعیت بازار نفت در دوحه قطر برگزار و توافق کردند که اگر دیگر کشورها نیز موافق باشند سطح تولید نفت خود را در سال 2016 در سطوح ماه ژانویه نگه دارند. ایران در این نشست حضور نداشت. از آن زمان تاکنون تعدادی از دیگر کشورها از جمله عمان و نیجریه نیز از این توافق حمایت کرده اند.

    وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که طرفین هنوز در حال مذاکره درباره تاریخ و مکان نشست آتی تولیدکنندکان نفت برای برقراری ثبات در بازار هستند.

    مادورو در کاراکاس با بیان اینکه در روزهای آتی نشستی بین اوپک و غیراوپک برگزار خواهد شد گفت: کاهش قیمت متوقف شده و قیمت نفت به آرامی شروع به رشد کرده است.

    شرکت کنندگان در این نشست تعهد توقف تولید را دستکم تا ژوئن امسال تصویب خواهند کرد و به بررسی پیشنهادات مختلفی که ونزوئلا برای احیای بازار نفت روی میز گذاشته خواهند پرداخت.

    امانوئل کاچیکوو وزیر نفت نیجریه پیشتر گفته بود اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و دیگر کشورهای تولیدکننده قرار است دیداری را در 20 مارس درباره نهایی کردن توافق دوحه در خصوص توقف تولید داشته باشند.

    قیمت جهانی نفت بین ژوئن 2014 تا ژانویه 2016 به دلیل اشباع بازار جهانی از 115 دلار به کمتر از 30 دلار در هر بشکه(پایین ترین سطح از سال 2003) رسید. این کاهش باعث مشکلات مالی قابل توجهی برای بسیاری از کشورهای صادرکننده نفت شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها