عصر خودرو

بحران کرونا و رونق اقتصاد دیجیتالی

عصر بازار- همان‌طور که می‌دانیم همه‌گیری ویروس کرونا با تغییرات زیادی در زندگی همراه شده و نشان می‌دهد که بشریت با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در تاریخ اخیر روبرو است.

بحران کرونا و رونق اقتصاد دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر یک از ما مجبور شدیم خود را با شرایط جدید عجیب‌وغریب تطبیق دهیم که در این میان سخت‌ترین اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های خانه‌نشینی اجباری ملی بوده است.

    همان‌طور که زندگی ما مطابق با بیماری همه‌گیر تغییر کرده است و همچنان هم این تغییرات ادامه دارد، مشاغل نیز مجبور شده‌اند برای بقاء، شیوه کار خود را تغییر دهند. در انتقال فرایندها از حالت آفلاین به آنلاین، کروناویروس برای کار در خانه و حتی بازآفرینی ماهیت مدل‌های تجاری هیچ تبعیضی قائل نشده است و سازمان‌ها در همه بخش‌ها به مناطق ناآشنایی هدایت‌شده‌اند.

    اگرچه ممکن است این اوقات ناخوشایند باشد، اما در برابر مشکلات، بسیاری از مشاغل با موفقیت روش خود را دیجیتالی کرده و زیرساخت‌های دیجیتالی خود را به سمت تغییر بهتر شکل داده‌اند.

    به‌منظور بررسی بیشتر این پدیده، به‌تازگی استودیو گرافن بریتانیا از بیش از 500 نفر از رهبران تجاری انگلستان نظرسنجی کرده است تا تاثیری که کووید-19بر نوآوری داشته است را کشف کند.

    تقریبا نیمی از شرکت‌های موردبررسی (45درصد) اظهار کردند که تجارت آن‌ها از ابتدای ابتلا به بیماری همه‌گیر، دچار تحول بنیادی دیجیتالی شده است، 50 درصد نیز اعلام کردند که راه‌حل‌های دیجیتالی جدیدی را که قبلا استفاده کرده و درباره آن‌ها مردد بودند را دوباره اتخاذ کرده‌اند.

    همه‌گیری، مشاغل را مجبور به اجرای روش‌های جدید کاری کرده است

    درواقع، این اوضاع ناراحت‌کننده، روزنه امیدی برای مشاغل انگلیس در واکنش به "روش عادی جدید" است که به‌واسطه آن تصمیمات جسورانه و لازم گرفته‌شده است.

    بدون صرف وقت زیاد، ابتکارات دیجیتال که سال‌ها برنامه‌ریزی‌شده بود فقط در کسری از زمان و به دلیل ضرورت زیاد برای انجام روش‌های جدید اجرا شدند.

    با اجرای طرح جدید، کسب‌وکارها چاره‌ای جز اجرای روش‌های جدید کاری نداشتند و مدت‌زمان زیادی است که عبارت "تحول دیجیتال" کلیدواژه‌ شده است و اگرچه جهش‌های بزرگی در این حوزه ایجاد شده است، اما به‌وضوح برخی از سازمان‌ها نسبت به سایر سازمان‌ها در اجرای هرگونه تغییر اساسی در زیرساخت‌های دیجیتالی خود کندتر عمل می‌کنند.

    این نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل این بی‌میلی را در فرهنگ ریسک‌پذیری قرار می‌دهند، زیرا 45 درصد از مشاغل اظهار کردند که این امر ابتکار و پذیرش ایده‌های جدید را دشوار کرده است.

    اکثر پاسخ‌دهندگان (64درصد) موافق بودند که بیماری همه‌گیر، مشاغل آن‌ها را تشویق کرده است تا راه‌حل‌های دیجیتال را با سرعتی بسیار بیشتر به‌دوراز برخی مقررات قانونی و تشریفات اداری بکار گیرند.

    درحالی‌که بیماری همه‌گیر میزان فشار بی‌سابقه‌ای را بر سازمان‌ها تحمیل کرده است و رهبران ارشد تجارت مجبور به تغییر در طرز فکر شده‌اند اما تشخیص دادند که برای زنده ماندن، تحول دیجیتال فقط مکمل نیست بلکه اساسی است.

    آیا شرکت‌ها پس از همه‌گیری محصولات دیجیتالی بیشتری را پذیرفته‌اند؟

    اگرچه شرکت‌ها اکنون به ارزشی که پذیرش ایده‌ها و رویکردهای بدیع در هرروز آن‌ها داشته است، اعتراف می‌کنند، اما مهم است که این حرکت پایدار باشد. رهبران مشاغل اکنون باید از خود بپرسند که چگونه می‌توانند با این تغییر فرهنگی در ماه‌های آینده پیش روند.

    این نظرسنجی نشان می‌دهد که شرکت‌ها اکنون ضرورت محصولات و خدمات دیجیتال را تشخیص دادند. بیش از نیمی (55درصد) مشاغل اظهار کردند که پرورش نوآوری اکنون در سازمان آن‌ها به کانون اصلی تبدیل‌شده است و 65درصد معتقدند که فناوری اتخاذ شده طی همه‌گیری حتی اگر زندگی به حالت عادی برگردد، به یک بخش اصلی تبدیل خواهد شد.

    این خبر اطمینان‌بخش است که در پی یک بحران، شرکت‌ها بیشتر و بیشتر در فناوری‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری کرده تا عملیات داخلی و بهره‌وری تجاری خود را هدایت کنند.

    اگرچه زمان قابل‌توجهی است، اما بحران ویروس کرونا به ما طعم چگونگی پیشرفت امور را داده است. کانال‌های دیجیتال و فرایندهای خودکار در جهان کنونی عادی شدند و فقط ایده‌های بدیع برای تامل نیستند و گام‌هایی که قبلا توسط مشاغل در این زمینه برداشته‌شده است، به پیشرفت آن‌ها کمک خواهد کرد و اطمینان‌بخش آن‌ها برای رونق در فضای جدید و چالش‌برانگیز دیجیتال است و نشان می‌دهد که در موقعیت خوبی قرار دارند.

    برچسب ها