عصر خودرو

کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ژاپن

عصر بازار- همزمان با رکود شدید اقتصادی ژاپن به‌دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، صادرات محصولات پتروشیمی این کشور در سال جاری میلادی کاهش یافت.

کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ژاپن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، همزمان با رکود شدید اقتصادی ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، به‌دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کووید-19 (کرونا)، میزان صادرات محصولات اصلی پتروشیمی این کشور در هفت ماه سال 2020 میلادی کاهش یافت و احتمال می‌رود تقاضای از سوی بازارهای خارجی برای محصولات این کشور همچنان با افت همراه باشد.

    بر اساس داده‌های مربوط به عرضه و تقاضای موسسه آی‌سی‌آی‌اس، صادرات بنزن، اتیلن و پروپیلن ژاپن در بازه ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال 2020 میلادی با کاهش شدید همراه بوده است.

    ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌رود همانند بیشتر کشورهای آسیایی اقتصادی صادرات محور دارد و خودرو صادرات عمده این کشور به شمار می‌آید، محصولی که مهمترین بازار پایین‌دستی برای محصولات پتروشیمی است.

    داده‌های اولیه ماه اوت نشان می‌دهد که به‌دلیل تردیدهای پیش‌روی بهبود قابل‌توجه در تقاضا از سوی بازارهای بین‌المللی و آینده مبهم ویروس همه‌گیر کرونا در سراسر جهان، مجموع صادرات این کشور همچنان با افت شدید همراه بوده است.

    بر اساس داده‌های وزارت دارایی ژاپن، مجموع صادرات این کشور در 20 روز نخست ماه اوت با 15.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به 3 تریلیون و 30 میلیارد ین رسید، این در حالی است که واردات ژاپن با افت 17.4 درصدی، رقم سه تریلیون و 230 میلیارد ین را ثبت کرد.

    بنابر گزارش سه ماهه وزارت دارایی ژاپن، چشم‌انداز مخارج سرمایه‌ای این کشور نیز کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که مخارج سرمایه‌ای صنایع ژاپن در سال مالی منتهی به ماه مارس 2021 با کاهش 6.8 درصدی همراه باشد، همچنین انتظار می‌رود سود عادی 23.2 درصد کاهش و درآمد 6.8 درصد افت را تجربه کنند.

    برچسب ها