عصر خودرو

پیش بینی جذب ۸۰ میلیارد دلار سرمایه برای پتروشیمی در برنامه ششم

مشوق هایی برای سرمایه گذاری خارجی در مناطق محروم تخصیص یافت

عصر بازار- قائم مقام معاون امور بین الملل وزیر نفت با بیان اینکه ایران مشوق های مضاعفی برای سرمایه گذاری خارجی در مناطق محروم در نظر گرفته است، گفت: مزایا و فرصت ها برای مشارکت در صنعت نفت، نگرانی سرمایه گذاران خارجی را رفع می کند.

مشوق هایی برای سرمایه گذاری خارجی در مناطق محروم تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدمسعود هاشمیان یکشنبه در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با تشریح ظرفیت های صنعت نفت ایران افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است 10 میلیارد دلار در بخش پالایشگاهی سرمایه گذاری شود.
    وی اضافه کرد: همچنین قرار است در بخش پتروشیمی 80 میلیارد دلار سرمایه جذب شود.
    رئیس جمهوری اسلامی ایران بیست و هفتم دی ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لوایح بودجه 1395 و ششمین برنامه پنج ساله توسعه را تقدیم کرد.
    هاشمیان اضافه کرد: از طریق اختصاص تخفیف برای خوراک واحدهای پایین دستی مشوق های مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش ها ایجاد شده است.
    وی درباره تضمین سرمایه گذاری ها افزود: اگر سرمایه گذاری ها از طریق سازوکارهای تعیین شده، انجام شود دولت آنها را تضمین می کند.
    این مقام وزارت نفت ادامه داد: می توان سرمایه گذاری های خارجی و داخلی را در بخش ترانزیت نفت و گاز جذب کرد.
    هاشمیان گفت: بانک ها با تامین مالی پروژه های نفت و گاز می توانند در این صنعت نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.
    به گفته وی، 12 کشور اطراف ایران وجود دارند که از ذخایر نفت و گاز برخوردارند.
    وی اضافه کرد: ایران می تواند از طریق سوآپ و ترانزیت نفت و گاز این کشورها به بازارهای بین المللی، حضوری پررنگ در منطقه داشته باشد.
    قائم مقام معاون امور بین الملل وزیر نفت تاکید کرد ایران باثبات ترین و امن ترین کشور منطقه برای جذب سرمایه گذاری خارجی است و گفت: وجود خوراک فراوان فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی پالایشی و پتروشیمی فراهم کرده است.
    وی در ادامه به قراردادهای جدید نفتی ایران اشاره کرد و افزود: این قراردادها نسبت به قراردادهای بیع متقابل پیشرفته تر هستند و شرایط مناسب تری را در نظر گرفته اند.
    هاشمیان اضافه کرد: بر اساس قوانین ایران، مالکیت مخازن نفت و گاز در اختیار دولت قرار می گیرد که البته در بسیاری از کشورها بدین شیوه عمل می شود.
    وی اضافه کرد: قراردادهای جدید نفتی بلندمدت است و فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری در صنعت نفت فراهم می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها