عصر خودرو

رشد ۴۱ درصدی تولید گوشت قرمز طی یک سال

عصر بازار- براساس اعلام مرکز آمار در مردادماه امسال ۳۷ هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۱ درصدی تولید گوشت قرمز طی یک سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه نشان می‌دهد که سهم تولید گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

    بر اساس این گزارش در این دوره 21 هزار و 400 تن گوشت گاو و گوساله  تولید شده که برابر ٥٧.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده است. همچنین گوشت گوسفند و بره با 12 هزار و 300 تن، بز و بزغاله با 2 هزار و 700 تن و سایر انواع دام با 669 تن، به‌ترتیب ٣٣.٢ درصد، ٧.٣ درصد و ١.٨ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ١٣٩٩ با ماه مشابه سال ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش 4١ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است.

    مقدار تولید گوشت در مرداد ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره 35 درصد، برای بز و بزغاله ٢٩ درصد، برای گاو و گوساله 49درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش 106درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر 42درصد کاهش داشته است.

    همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ١٣٩٩ نسبت به تیر 1399 در حدود 2.5 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها