عصر خودرو

رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی

عصر بازار- تسهیلات پرداختی به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا در یک ماه گذشته با افزایش ۱۶۸ درصدی به ۳۷۵۴ میلیارد تومان رسید.

رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، از مجموع این رقم، 2791 میلیارد تومان به رسته‌های 14 گانه و 963 میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ و نقل پرداخت شده است.

    تا تاریخ 16 شهریورماه امسال از مجموع 8956 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی از سوی  رسته‌های 14 گانه، 31 درصد پرداخت شده و 56 درصد نیز در دست بررسی شعب بانکی است که قرار است بزودی پرداخت شود. در فاصله زمانی 21 مردادماه تا 16 شهریور امسال، به طور خالص 504 میلیارد تومان تسهیلات از ارزش پرونده‌های شعب کم شده است. 

    در فاصله 21 مرداد تا 16 شهریور، 1530 میلیارد تومان درخواست تسهیلات یعنی به طور میانگین روزانه 58 میلیارد تومان وارد سامانه کارا شده و 1742 میلیارد تومان یعنی به طور میانگین روزانه 67 میلیارد تومان تسهیلات از شعب بانک خارج شده است. استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، ایلام و قم، بهترین عملکرد را در پرداخت تسهیلات در این مدت داشته‌اند.

    محمد نهاوندیان در این جلسه بر تسریع پرداخت تسهیلات از سوی شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: شبکه بانکی کشور باید سعه صدر و با احساس مسئولیت ملی نسبت به پرداخت تسهیلات به کسب و کارها اقدام کند.

    بیست‌ و پنجمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، روز دوشنبه 17 شهریورماه با حضور دکتر نهاوندیان، رئیس کارگروه، و تعدادی از نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان ها و اعضای کارگروه تشکیل شد.

    برچسب ها