عصر خودرو

پاکستان به از سرگرفتن واردات نفت از ایران می اندیشد

عصر بازار- همزمان با آغاز فصلی جدید در مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در دوره پسابرجام، پاکستان به از سرگرفتن واردات نفت از ایران از راه زمینی می اندیشد.

پاکستان به از سرگرفتن واردات نفت از ایران می اندیشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه 'اکسپرس تریبیون' پاکستان روز شنبه نوشت: براساس گفته مقامات رسمی مطلع، دولت پاکستان طرح از سرگرفتن واردات نفت خام از ایران را که از شش سال پیش به دلیل تحریم ها متوقف شده است، در دست بررسی دارد.
    براساس این گزارش، دو پالایشگاه مهم پاکستان تا پیش از تحرم ها علیه ایران(تا سال 2010)، نفت خام مورد نیاز خود را از ایران تهیه می کردند اما تحریم ها موجب متوقف شدن این روند شد.
    همچنین مقامات رسمی دولت پاکستان بارها تاکید کرده اند که این کشور مصمم به اجرای سریع طرح خط لوله گاز آی.پی و واردات گاز طبیعی از ایران است. با وجود این، هنوز گام عملی از سوی پاکستان در این زمینه برداشته نشده است و وزیر نفت و منابع طبیعی این کشور اخیرا گفته است که سفر آتی رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد، می تواند به برداشته شدن گام های مهم در جهت اجرای طرح آی.پی منجر شود.
    پاکستان در زمان حاضر نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های این کشور را از امارات و عربستان وارد می کند.
    پاکستان همچنین یکی از وارد کنندگان سوخت است و برغم فعالیت چند پالایشگاه در این کشور، بخش عمده ای از سوخت مورد نیاز پاکستان از کشورهای مختلف وارد می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها