عصر خودرو

نفت به ۳۹ دلار نزدیک شد

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز گذشته بیش از یک دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۳۸ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.

نفت به ۳۹ دلار نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته بیش از یک دلار افزایش یافت و این در حالی است که کشورهای تولید کننده نفت به توافق بر سر طرح فریز نفتی نزدیک شده اند.

    وزیر نفت نیجریه اعلام کرد تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک قرار است اواسط ماه جاری میلادی در روسیه تشکیل جلسه دهند تا در مورد این طرح گفت‌وگو کنند.

    بر اساس طرح مزبور که از سوی عربستان و روسیه تهیه شده است کشورهای تولید کننده باید میزان تولید نفت خود را در سطح ژانویه 2016 نگه دارند که البته تولید نفت روسیه و عربستان در این ماه در بالاترین سطح خود قرار  داشته است و با توجه به این موضوع کارشناسان انرژی انتظار ندارند طرح فریز نفتی تاثیر مهمی در رشد قیمت نفت داشته باشد.

    موضوع تولید نفت ایران از دیگر مباحث مطرح در این مورد است. ایران که طی سال های گذشته تحت تحریم های غرب قرار داشته است معتقد است نباید محدودیتی برای حجم صادرات نفت این کشور در نظر گرفته شود بلکه کشورهایی مثل عربستان و امارات با کاهش سطح تولید خود سهم ایران در بازار نفت را بازگردانند.

    افزایش امیدواری ها نسبت به رشد اقتصاد جهان نیز عامل دیگر رشد قیمت نفت در روز جمعه بود. وزارت کار آمریکا اعلام کرد در ماه فوریه 242 هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد شده است که این رقم بسیار بیشتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در روز جمعه 1.65 دلار افزایش یافت و به 38 دلار و 72 سنت درسید.  هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.35 دلار افزایش قیمت در برابر 35 دلار و 92 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها