عصر خودرو

ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عصر بازار- در حالی که لغو تحریم ها موجب افزایش تقاضا برای نفت ایران شده، انتظار می رود سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک قیمت رسمی نفت خود برای ماه آوریل در بازار آسیا را به بالاترین رقم در برابر نفت خام سبک عربستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون برساند.

ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه تحریم ها علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد، ایران فروش نفت خود به اروپا را از سر گرفته است و انتظار می رود جمهوری اسلامی ایران صادرات نفت خود را از 1.5 میلیون بشکه در ماه فوریه به حدود 1.65 میلیون بشکه در ماه مارس برساند.

    افزایش تقاضا از سوی اروپایی ها و سهم بیشتر نفت سنگین در برابر نفت سبک از تولید ایران نیز ممکن است عرضه برخی از انواع نفت این کشور در بازار آسیا را محدود سازد.
    یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود گفت: «با برگشت اروپا و اعلام نیاز از سوی کره جنوبی، ژاپن و هند، ما بشکه های نفت اضافی (زیادی) نخواهیم داشت.»
    وی افزود، بخش عمده از افزایش تولید ایران از زمان لغو تحریم ها نیز نفت سنگین بوده است.
    یک منبع آگاه گفت، انتظار می رود ایران در ماه آوریل قیمت نفت سبک خود را در بازار آسیا به 50 سنت زیر متوسط نفت دوبی/عمان برساند که 30 سنت بالاتر از قیمت ماه گذشته است.
    این موجب می شود قیمت رسمی نفت سبک ایران به 25 سنت بالاتر از نفت سبک عرب عربستان برسد که بر اساس آمارهای تجاری بیشترین مابه الفاوت نفت سبک ایران با نفت سبک عربستان از سال 2011 تاکنون خواهد بود.
    کریس میجلی، تحلیلگر بازار نفت گفت، ایران «در حال به حداکثر رساندن تولید فعلی خود است...(تا ببیند) از کجا می تواند درامد بهتری کسب کند.»
    این اقدام یک ماه پس از آن صورت می گیرد که ایران قیمت نفت خام سنگین خود را در برابر عربستان به پایین ترین رقم از سال 2008 رساند تا بتواند سهم بیشتری از بازار به خود اختصاص دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو