عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت ایران به اروپا افزایش می یابد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز به نقل از پیش بینی های دو منبع نزدیک به شرکت ملی نفت ایران گزارش داد که صادرات نفت خام جمهوری اسلامی ایران به اروپا در ماه مارس (اسفند/فروردین) در مقایسه با ماه میلادی قبل افزایش خواهد یافت.

صادرات نفت ایران به اروپا افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دو منبع مطلع در صنعت نفت ایران روز پنجشنبه به رویترز گفتند که انتظار می رود میزان کل صادرات نفت خام ایران به اروپا در ماه میلادی جاری و پس از نهایی شدن برخی معاملات با شرکت های نفتی توتال فرانسه و سپسای اسپانیا، به حدود 250 هزار تا 300 هزار بشکه در روز برسد.
    به گفته یکی از منابع مطلع صنعت نفت ایران، شرکت های توتال فرانسه و سپسای اسپانیا در قراردادهای جدید که از اول ماه مارس (11 اسفند) اجرا شدند، به ترتیب روزانه حدود 200 هزار و 35 هزار بشکه نفت از جمهوری اسلامی خریداری خواهند کرد.
    وی ادامه داد که انتظار می رود میزان خرید نفت خام شرکت توتال از ایران در ماه میلادی جاری دست کم به 5 میلیون بشکه نفت برسد.
    بر اساس اظهارات دو منبع مطلع که نامشان ذکر نشده است، شرکت لیتاسکو که شاخه تجاری شرکت لوک اویل روسیه است، به همراه سپسا و توتال نخستین خریداران نفت خام ایران در دوره پسا تحریم هستند.
    هلنیک پترولیوم، بزرگ ترین شرکت پالایش نفت یونان نیز اعلام کرده است که نخستین محموله نفت خام خود را از ایران در پایان ماه مارس (فروردین) دریافت خواهد کرد.
    تهران با لغو تحریم های بین المللی در ماه ژانویه (دی/بهمن) بار دیگر جایگاه خود را در بازار نفت به ویژه در اروپا دنبال می کند. یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران سه شنبه گذشته اعلام کرد که صادرات نفت خام در ماه فوریه با 500 هزار بشکه افزایش به یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده است.
    تحریم های بین المللی سبب شد که حجم صادرات نفت خام ایران از حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز مربوط به پیش از سال 2011میلادی به حدود یک میلیون بشکه در روز طی سال های اخیر برسد.
    رویترز نوشت: تهران اعلام کرده است که میزان تولید خود را در کوتاه مدت 500 هزار بشکه در روز و ظرف یک سال به 500 هزار بشکه دیگر افزایش می دهد تا در نهایت به حجم صادرات پیش از تحریم یعنی روزانه حدود 4 میلیون بشکه، مربوط به سال 2010-2011 برسد.
    بهای جهانی نفت خام در حال حاضر بیشترین کاهش را طی 11 سال گذشته داشته و به پایین ترین قیمت یعنی بشکه ای تقریبا 37 دلار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها