عصر خودرو

طی ۱۶ روز آینده برگزار می شود

نشست تولیدکنندگان بزرگ در روسیه برای رسیدن به نفت ۵۰ دلاری

عصر بازار- وزیر نفت نیجریه از نشست اعضای اوپک با دیگر تولیدکنندگان نفت در روسیه خبر داد و گفت: تولید کنندگان به طور کلی به دنبال ترمیم قیمت نفت و رسیدن آن به ۵۰ دلار در هر بشکه هستند.

نشست تولیدکنندگان بزرگ در روسیه برای رسیدن به نفت ۵۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر نفت نیجریه اعلام کرد، اعضای کلیدی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارند روز 20 مارس با دیگر تولید کنندگان در روسیه دیدار کنند تا گفت وگوها در خصوص توافق بر سر محدود کردن تولید نفت را احیا نمایند.

    امانوئل کاچیکوو در کنفرانسی خبری در ابوجا گفت، وقتی این نشست برگزار شود یک «تحرک قیمت شگرف» رخ خواهد داد. کشورهای عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا روز 16 فوریه در دوحه توافق کردند که تولید خود را در سطح ماه ژانویه فریز کنند، به شرطی که دیگر تولید کنندگان نیز از این اقدام تبعیت کنند.

    کاچیکوو گفت: «هم سعودی ها و هم روس ها، همه دارند پشت میز مذاکره می آیند.» وی افزود، تولید کنندگان به طور کلی به دنبال ترمیم قیمت نفت و رسیدن آن به 50 دلار در هر بشکه هستند.

    بر اساس بیانیه سایت اینترنتی وزارت انرژی روسیه، هرچند این کشور آمادگی خود برای شرکت در این گفت و گوها را اعلام کرده، اما زمان و تاریخ این نشست هنوز در حال بحث است.

    تحلیلگران معتقدند توقف افزایش تولید تاثیر چندانی بر کاهش مازاد عرضه نخواهد داشت به خصوص از این جهت که ایران این پیشنهاد را «مسخره» توصیف و رد کرده است. ایران بعد از لغو تحریم ها به دنبال افزایش صادرات و پس گرفتن سهم از دست رفته خود از بازار نفت است.

    کاچیکوو نگفت که آیا ایران هم در این گفت و گوها حضور خواهد داشت یا نه.

    کاچیکوو همچنین گفت، نیجریه، بزرگترین تولید کننده نفت در قاره آفریقا قصد دارد مدل قراردادهای سرمایه گذاری مشترک نفتی خود با شرکت های بین المللی را تغییر دهد تا آزادی بیشتری به آنها برای افزایش سرمایه گذاری ها در میادین نفتی بدهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها