عصر خودرو

بازار ۱۵.۸ میلیاردی دلاری کنیا میزبان تجار ایرانی

عصر بازار- تقویم تجارت ایران نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین اعزام هیات تجاری و بازاریابی ایرانی به مقصد کنیا در قاره آفریقا خواهد بود.

بازار ۱۵.۸ میلیاردی دلاری کنیا میزبان تجار ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالی که به انتهای سال 1394 نزدیک می‌شویم، برنامه اعزام های تجاری از سوی سازمان توسعه تجارت ایران نیز روبه پایان و قرار است که یکشنبه هفته جاری، هیات تجاری ایرانی، تهران را به سمت نایروبی ترک کند.

    بر اساس فراخوان نهایی ثبت شده در سایت سازمان توسعه تجارت، قرار است یک هیات تجاری تجاری - بازاریابی، در زمینه‌های مختلف کالایی، کشت فراسرزمینی، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی (انرژی، راه و ساختمان )، معدن و پتروشیمی در راستای توسعه روابط اقتصادی - بازرگانی با قاره آفریقا، شانزدهم اسفند ماه به کنیا اعزام شوند.

    در اهداف این سفر موارد همچون بررسی میدانی بازار و شناخت ویژگی‌های بازار مصرفی کشور هدف، آشنایی و برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی، شناخت قوانین و مقررات و دیگر الزامات قانونی ورود به بازار هدف و شناخت فرصتها و زمینه های همکاری مشترک ذکر شده است و برنامه پیش‌بینی شده برای این اعزام نیز شامل حضوردر ملاقات‌های مقام عالی وزارت با طرف‌های ذیربط، ملاقات با مسئولان اقتصادی و تجاری دولتی، بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی، برگزاری نشست رودرو و مذاکره با تجار و شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کشور هدف، بازدید و بررسی میدانی از بازار، ملاقات با مسئولان نمایندگی ایران، بازدید از رویداد تجاری همزمان با اعزام هیات و بازدید از نمایشگاه ساخت وساز و انرژی در نایروبی قرار خواهد گرفت.

    بر اساس این گزارش، در حالی که میزان تبادلات تجاری با دیگر کشورهای جهان حدود 21 میلیارد دلار است، نزدیک به 15.9 میلیارد دلار آن را واردات به کنیا تشکیل می‌دهد که در این میان سهم ایران از کل مبادلات در سال گذشته 57 میلیون دلار بوده که 50 میلیون دلار آن را صادرات شامل می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها