عصر خودرو

افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران به هند در نخستین ماه لغو تحریم‌ها

عصر بازار- واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه یعنی نخستین ماه لغو تحریم ها بیش از یک پنجم افزایش یافت و به ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران به هند در نخستین ماه لغو تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای اولیه تانکری، واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه یعنی نخستین ماه لغو تحریم ها بیش از یک پنجم افزایش داشته است.

    پس از سال ها تحریم، کشورهای غربی در ماه ژانویه تحریم ها علیه ایران را لغو کردند و این کشور اکنون در تلاش است تا مجددا به بازار جهانی نفت باز گردد.
    محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت، ایران بعد از لغو تحریم ها در تلاش است تا سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد و صادرات نفت کشور در ماه فوریه 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    بر اساس آمارهای منتشر شده، دهلی نو در ماه فوریه روزانه 215 هزار و 500 بشکه نفت از ایران وارد کرد که حدود 21 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشت و بیش از 2 برابر حدود 111 هزار بشکه ای بود که این کشور در ماه فوریه سال قبل از ایران وارد کرده بود.
    هند در فوریه 2015 زیر فشارهای تحریم های غرب ناگزیر شد خرید نفت خود از ایران را کاهش دهد.
    این تحریم ها صادرات نفت خام ایران را از 2.5 میلیون بشکه قبل از سال 2011 به حدود یک میلیون بشکه در سال های اخیر رسانده بود.
    در ماه فوریه، اسار اویل، بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بود و روزانه 110 هزار و 200 بشکه نفت خریداری کرد. شرکت مانگالور هم با خرید 69 هزار و 500 بشکه در روز در جایگاه دوم قرار داشت.
    مانگالور در ماه فوریه تنها یک محموله نفتی از ایران خریداری نمود.
    شرکت ایندین اویل که به ندرت از ایران نفت وارد می کند نیز در این ماه محموله ای معادل حدود 35 هزار و 800 بشکه در روز دریافت کرد.
    انعکاس واقعی افزایش خریدهای نفتی هند از ایران از ماه آوریل خود را نشان خواهد داد که قراردادهای سالیانه جدید به اجرا گذاشته می شود.
    شرکت ریلاینس اینداستریز هند هم که در سال 2010 خرید نفت از ایران را متوقف کرده بود، خود را برای خرید یک میلیون بشکه نفت خام و یک میلیون بشکه میعانات از ایران در ماه آینده میلادی آماده می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها