عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد

آمادگی قراردادی ایران برای ورود دانش فنی نفت

عصر بازار- دو زمینه قرار‌دادی ارتقاء توان داخلی و انتقال فناوری با شرکت‌های خارجی آماده شد.

آمادگی قراردادی ایران برای ورود دانش فنی نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به این‌که زمینه‌های قرار‌دادی برای مشارکت با شرکت‌های خارجی تعیین شده است، گفت: ما در دو زمینه ارتقاء توان داخلی و انتقال فناوری به دانشگاه‌ها آمادگی همکاری با شرکت‌های خارجی را داریم.

    محمدرضا مقدم با اشاره به این‌که هنوز هیچ تماسی با شرکت‌های خارجی برای همکاری در زمینه‌ی انتقال فناوری و همکاری با شرکت‌های فنی و مهندسی داخلی برقرار نشده است، عنوان کرد: با این حال زمینه قرار‌دادیی ما آماده شده و متن نهایی آن به وزارت نفت رفته است تا از آن برای مذاکره با شرکت‌ها استفاده کنند.

    وی با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی یک قانون است که برای اجرای آن لازم است ظرفیت‌های مورد نیاز به وجود آید، اظهار کرد: تکمیل زنجیره خدمات فنی و مهندسی و پالایشگاهی ضرورت صدور این خدمات است که در سال 1400 به دست خواهد آمد.

    مقدم همچنین درباره‌ی تجاری‌سازی محصولات از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها طراحی می‌شود، تصریح کرد: ما در واقع رابطی برای ایجاد ارتباط بین محصول و بازار هستیم.

    معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری ادامه داد: لازم است پیمانکاران علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های نو با طراحان همکاری داشته باشند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و از سوی دیگر نیز فعالان این حوزه باید پیمانکاران را به این باور برسانند که تولیدات‌شان پاسخگوی نیاز آنها است.

    وی با بیان این که ایجاد این رابطه بین صنعت و دانشگاه در طول زمان پیش می‌رود، اظهار کرد: ما این زمینه را ایجاد کرده‌ایم و فرهنگ دانش‌بنیان شدن را وارد صنعت کرده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها