عصر خودرو

یک فعال بازار سهام;

خریدهای اعتباری تنها نگرانی سهام‌داران

عصر بازار- یک فعال بازار سرمایه معتقد است: تا چندوقتی بازار به همین ترتیب استراحت و نوساناتی را هرچند کوچک یا بزرگ پشت سر می‌گذارد اما به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ایام نوروز یک روند صعودی را مجددا شروع ‌کند و اینکه در اثر رشد نیاز به اصلاح قیمتی داشته باشد، بعید و دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

خریدهای اعتباری تنها نگرانی سهام‌داران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، الهام خلیلی اظهار کرد: بازار در یک مدت طولانی روند صعودی داشته و به نظر می‌رسد گاهی اوقات نیاز به اصلاح داشته باشد.

    این فعال بازار سرمایه گفت: به نظرم تا چندوقتی بازار به همین ترتیب استراحت و نوساناتی را هرچند کوچک یا بزرگ داشته باشد.

    این فعال بازار سهام معتقد است: به نظر می‌رسد بازار سرمایه با نزدیک شدن به ایام عید یک روند صعودی را مجددا شروع ‌کند و اینکه در اثر رشد نیاز به اصلاح قیمتی داشته باشد، بعید و دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

    او افزود: اما تنها نکته‌ای که در این شرایط بازار شاید باعث نگرانی سهام‌داران باشد، خریدهایی است که به صورت اعتباری صورت گرفته که اگر این خریدها بخواهند به سمت فروش بروند، ممکن است که یک حجمی بر روی بازار بیاورد.

    پیش‌بینی از وضعیت بازار سرمایه در سال آینده
    خلیلی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال آینده نیز گفت: اتفاقات بسیاری است که باعث می‌شود سال آینده بازار سرمایه با رونق مواجه شود. اگر حجمی از نقدینگی به این بازار وارد شود، می‌توان نشانه‌‌هایی از این رونق را در بازار دید.

    او گفت: در دو سالی که بازار سرمایه در رکود به سر می‌برد عمده نقدینگی‌ها در بازار پول و بانک‌ها بوده و در حال حاضر با کاهش نرخ سود بانکی به نظر می‌رسد این رونق مهیا شود و نقدینگی به سمت بازار سرمایه جریان پیدا کند.

    این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: همچنین برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاران خارجی توسط برجامی که به فرجام رسید نیز، در این زمینه موثر است.
    اما به طور کل ممکن است این مسائل اقتصادی حدود یک سال تا 1.5 سال زمان ببرد اما به هرحال مقدمات شروع آن را از سال بعد می‌بینیم.

    خلیلی یادآور شد: همچنین همکاری بورس‌های خارجی همانند بورس استانبول با بورس کشور از دیگر روزنه‌های امید برای سال آینده بازار سرمایه کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها