عصر خودرو

بندر چابهار مورد توجه فعالان اقتصادی ژاپن

عصر بازار- کارشناس اداره دوم خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن گفت: بندر چابهار به دلیل موقعیت مناسب، همجواری با آبهای اقیانوسی و داشتن توانمندی ها و ظرفیت های خوب در شرایط پسا تحریم مورد توجه کشور ژاپن و فعالان اقتصادی این کشور برای سرمایه گذاری قرار دارد.

بندر چابهار مورد توجه فعالان اقتصادی ژاپن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یوسوکه تومو فوجیدر در سفر دو روزه خود به چابهار در نشست با عبدالرحیم کردی، معاون اقتصادی سازمان اظهار داشت: این بندر نقطه اتصال افغانستان و کشورهای آسیای میانه به آبهای اقیانوسی است و سرمایه گذاران ژاپن تمایل زیادی برای فعالیت در این نقطه راهبردی دارند.

    وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های موجود منطقه در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشی به دولت و سرمایه گذاران ژاپنی برای فعالیت های اقتصادی در این منطقه ارایه می شود.

    معاون اقتصادی و عضو هیات مدیره منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز با تشریح ظرفیتها و پتانسیل های این منطقه گفت: طرح توسعه سواحل مکران با دستور رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد کشور به سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک زیر ساختهای ریلی، گاز و توسعه بنادر آماده می شود.

    عبدالرحیم کردی افزود: مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار صادر شده است که با احداث آن سفر گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی تسهیل و تسریع می شود.

    وی بیان کرد: امنیت بالای منطقه چابهار فرصت مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران است و هیچگونه موارد ناامنی برای تجار، بازرگانان و مسیر ترانزیتی تردد کامیون های افغانستان تاکنون رخ نداده است.

    وی یکی از مزیت های ارزشمند بندر چابهار را ارزان بودن انرژی آب و برق ذکر کرد.

    معاون اقتصادی و عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اشاره به رقابتی بودن دنیای اقتصاد کنونی اظهار امیدواری کرد: روابط اقتصادی دو کشور ایران و ژاپن در شرایط پساتحریم باید توسعه پیدا کند.

    محمد میری مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزادتجاری - صنعتی چابهار نیز فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح کرد و گفت: طرح های مشارکتی نظیر سرمایه گذاری در هاب سوم خودروسازی، پتروشیمی، انرژی های نو در این شهرستان مورد توجه سرمایه گذاران است.

    یوسوکه تومو فوجی کارشناساس اداره دوم خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن، ریوتا انودرا، دبیر دوم بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران، کیجی سوزوکی، دبیر دوم بخش کنسولی، اکیرا نوروتا، دبیر سوم بخش سیاسی، هیسافومی شیمیزو، از طرح توسعه بندر، شهرک پتروشیمی مکران، کارگاههای تولیدی و مجتمع های تجاری منطقه آزاد چابهار در این سفر دیدن کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها