عصر خودرو

هند واردات نفت از ایران را ۲۱ درصد افزایش داد

عصر بازار- واردات نفت خام هند از ایران در ماه فوریه (بهمن-اسفند) نسبت به ماه قبل از آن حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.

هند واردات نفت از ایران را ۲۱ درصد افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه تایمز آو ایندیا روز پنجشنبه در گزارشی نوشت ،شرکت های نفتی این کشور در ماه فوریه (بهمن - اسفند)روزانه 215 هزار و 500 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده اند که این میزان نسبت به ژانویه (دی - بهمن ) 21 درصد افزایش نشان می دهد.

    براساس گزارش ها، میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه فوریه امسال (بهمن - اسفند) تقریبا 2 برابر میزان واردات این کشور در فوریه سال گذشته بوده است .
    هند در ماه فوریه سال 2015 روزانه 111 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرد.
    ایران با تامین 6.3 درصد از نفت وارداتی هند در ماه ژانویه (دی-بهمن)در جایگاه ششمین صادر کننده نفت به این کشور قرار گرفت .
    هند ازمهمترین بازارهای هدف نفت صادراتی ایران به شمار می رود که در سال های تحریم ،حدود 20 درصد از نفت خام صادراتی ایران را خریداری می کرد.
    هند تحت فشار تحریم های اعمالی غرب در فوریه سال گذشته مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شده بود.
    براساس این گزارش ،تحریم های اعمالی غرب بر روی ایران، صادرات نفت این کشور را از 2.5 میلیون بشکه نفت در روز از سال 2011 به حدود یک میلیون بشکه نفت کاهش داد.
    شرکت نفت «اسار اویل» با واردات 110 هزار و 200 بشکه در روز بزرگترین خریدار نفت خام ایران در ماه فوریه بود و شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور با وارات حدود 69 هزار و 500 بشکه در روز در رده دوم وارد کنندگان نفت قرار داشت .
    شرکت «ایندین اویل» که بندرت از ایران نفت می خرد، در ماه فوریه (بهمن - اسفند) 35 هزار و 800 بشکه نفت از ایران وارد کرد.
    میزان واقعی در افزایش واردات نفت خام هند از ایران از ماه آوریل یعنی آغاز سال مالی جدید مشخص خواهد شد چرا که بیشتر شرکت ها واردات نفت در آخرین ماه سال مالی را کاهش می دهند.
    شرکت صنایع «رلاینس» که واردات نفت خام را از ایران در سال 2010 در اثر اعمال تحریم های غرب بر روی ایران متوقف کرد در نظر دارد که ماه آینده یک میلیون بشکه نفت و یک میلیون بشکه میعانات از ایران بخرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها