عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

۵۰ میلیارد دلار پروژه ‌برای مذاکر‌ه با هیئت‌های خارجی جمع‌بندی شد‌

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد دلار پروژه آماده و جمع‌بندی شده که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف‌ تامین مالی و فاینانس شود، گفت: راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه‌ها باز است.

۵۰ میلیارد دلار پروژه ‌برای مذاکر‌ه با هیئت‌های خارجی جمع‌بندی شد‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد خزاعی‌ پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استانی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان با اشاره به اثرات انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار داشت: مشارکت در انتخابات هفتم اسفند قدرت چانه‌زنی ما را در سطح دنیا افزایش داد.

    وی بیان داشت: مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات جدی امنیتی و نظامی علیه ایران را دفع کرد، ایران تنها کشور امن در منطقه است در حالی که هدف گروه‌های تروریستی و تشکیل داعش ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

    خزاعی عنوان کرد: با برگزاری انتخاباتی حماسی و باشکوه، اکنون باید توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با جدیت دنبال کنیم، یکی از اهداف مذاکرات 1+5 پیش بردن کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در راستای منافع ملی بود.

    وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی استان کرمان ابراز داشت: کرمان وارد توسعه اقتصادی شده و فضای ایجاد شده در این استان قابل تقدیر است.

    خزاعی ادامه داد: بدون همکاری بخش خصوصی و کمک اتاق بازرگانی نمی‌توانیم در امور پیش رویم و باید به هر دو مقوله سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه شود.

    رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی مانند سرمایه‌گذاری خارجی سازمانی وجود ندارد که درد و دل آنها را بشنود و مشکلات را رفع کند.

    وی از پیگیری برای راه‌اندازی و ایجاد خانه سرمایه‌گذار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این خانه طبیعتا باید توسط سرمایه‌گذاران سرشناس کشور تاسیس شود تا با حمایت از صنف خود و اظهار نظر روی لوایح، مشکلات را به گوش مسئولان برسانند.

    خزاعی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که بیش از 95 درصد سرمایه‌گذاری خارجی که در ایران صورت می‌گیرد، جای سرمایه‌گذاری داخلی است و انتظار داریم سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی استان کرمان بتوانند در این رابطه به ما کمک ‌کنند.

    معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: 35 میلیارد دلار پروژه‌های آماده استان کرمان تلاش فوق‌العاده‌ای را می‌طلبد تا بتوان چنین حجم سنگین سرمایه‌گذاری را وارد عمل کرد.

    وی افزود: حدود 50 میلیارد دلار پروژه آماده و جمع‌بندی شده که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف‌ تامین مالی و فاینانس شود، راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه‌ها باز است و می‌توان بیش از این میزان را تامین کرد.

    خزاعی بیان داشت: در رایزنی‌ها با بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برخی دستگاه‌ها، به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده‌ایم که کمیته راهبری تامین منابع مالی خارجی تشکیل دهیم تا تشخیص، ارزیابی و معرفی پروژه‌ها را داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها