عصر خودرو

آخرین جزئیات مناقصات گروه‌های کالایی نفت

عصر بازار- عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران آخرین جزئیات مناقصات گروه‌های کالایی نفت را تشریح کرد.

آخرین جزئیات مناقصات گروه‌های کالایی نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، سیروس تالاری در تشریح اقدامات صورت گرفته برای انجام مناقصات 10 گروه کالایی که به تازگی 9 گروه دیگر نیز به آن اضافه‌ شده‌اند، عنوان کرد: از دو سال گذشته و همزمان با آغاز کار وزیر نفت دولت یازدهم، 10 گروه کالایی برای شناسایی نیازهای اولیه در صنعت نفت انتخاب شدند تا برای تولید برخی تجهیزات موردنیاز صنعت نفت وارد کار شوند.

    وی ادامه داد: این 10 گروه، اسناد مالی خود را تهیه کرد و مطالعات امکان‌سنجی نیز در این رابطه انجام شد تا این شرکت‌ها ظرف سه سال فناوری‌های خود را به تولید برسانند. این طرح تنها مربوط به شرکت‌ها داخلی است که به تازگی 9 گروه دیگر نیز به آن اضافه شده است و به طور قطع با تجربه 10 گروه قبلی، می‌توانند فعالیت‌های مفیدتری داشته باشند.

    تالاری در خصوص احتمال ارائه تسهیلات دولتی به این شرکت‌ها، عنوان کرد: تنها کمکی که این شرکت‌ها از دولت می‌خواهند، تضمین بازار است. یعنی این‌طور نباشد که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند و فعالیت خود را به تولید برسانند و بعد شاهد ورود خارجی‌ها به آن بازار باشند.

    وی تصریح کرد: تولیدکنندگان نه به دنبال کمک‌های مالی از دولت هستند و نه رانت می‌خواهند. تنها نیاز آنها، تضمین بازار از سوی دولت است. اگر دولت همین مساله را که مبانی قانونی هم دارد رعایت کند، سرمایه‌گذاری‌ها اقتصادی می‌شود و مشکلی برای تولیدکنندگان پیش نمی‌آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها