عصر خودرو

چالش بیشتر بازار مرغ با ادامه روند فعلی تأمین نهاده ها

عصر بازار- نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: دولت به هیچ یک از تعهدات خود در قبال تأمین نهاده ها عمل نکرده و ادامه روند فعلی در تأمین نهاده ها بازار مرغ را دچار چالش بیشتر می کند.

چالش بیشتر بازار مرغ با ادامه روند فعلی تأمین نهاده ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای حبیب اسدالله نژاد اظهار داشت: در حال حاضر تأمین نهاده ها برای مرغداران بسیار دشوار است و همچنین قیمت ها نیز به چند برابر نرخ مصوب رسیده است.

    وی گفت: به عنوان مثال سویا که از نهاده های اصلی است در حال حاضر به جای تأمین با ارز دولتی با ارز آزاد تأمین می شود و قیمت آن 4 برابر قیمت مصوب است به گونه ای که این محصول که باید با قیمت کمتر از 4 هزار تومان به دست مرغداران برسد در حال حاضر با بیش از 12 هزار تومان تأمین می شود.
    نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران کشور افزود: این موضوع باعث شده واحدهای تولیدی در جوجه ریزی با ترس و واهمه عمل کنند و دچار تردید شوند که همین موضوع باعث کاهش تولید و افزایش قیمت بیشتر در آینده ای نزدیک در بازار مرغ می شود.
    آقای اسدالله نژاد ادامه داد: با کاهش میل به جوجه ریزی در حال حاضر تولید جوجه یک روزه با ماهی 105 تا 110 میلیون قطعه رسیده در حالی که نیاز کشور بین 115 تا 120 میلیون قطعه جوجه در ماه است.
    وی گفت: انتظار می رود چالش های تأمین نهاده از طرف دولت هر چه سریعتر برطرف شود و مرغداران بتوانند بدون دغدغه نهادهای مورد نیاز را تأمین کنند.

    برچسب ها