عصر خودرو

استاندار:

نرخ بیکاری تهران در بهار امسال کاهش یافت

عصر بازار- استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری این استان در بهار سال جاری به ۸.۶ درصد رسیده است درحالی که این رقم در سال گذشته ۱۰.۱ درصد و سال ۹۷، ۱۲.۸ درصد بود.

نرخ بیکاری تهران در بهار امسال کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان تهران افزود: کاهش این میزان نرخ بیکاری در حالی است که تهران سالانه شاهد ورود بیش از 200 هزار نفر جمعیت به این استان است.

    وی یادآورشد: در شرایط کنونی چاره ای غیر از اشتغالزایی نداریم و باید به سمت بهبود بازار کسب و کار و مناسب سازی فضای فعالیت برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برویم.

    محسنی بندپی اظهارداشت: وزارت کار متولی اصلی حوزه کار و جهش تولید است و فلسفه وجود آن حمایت همه جانبه از فضای تولید و کار محسوب می شود.

    استاندار تهران گفت: ایران یک کشور پهناور با استعدادهای فراوان است و در راس این توانمندها نیروی انسانی خلاق و کارآفرین قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان از جمله کسانی هستند که از این توانمندی در راستای تولید و حمایت از اشتغال کشور بهره گرفته‌اند و در حوزه اشتغالزایی نقش آفرینی کرده اند.

    محسنی بندپی ادامه داد: ما مشکلات عدیده ای داریم که مهمترین آن تحریم های ظالمانه است که از 40 سال قبل همواره اقتصاد ایران را در تنگنا قرار داده است.

    استاندار تهران گفت: در چنین شرایطی کار کردن لذت بیشتری دارد اما در فضای داخلی نیز باید موقعیت مناسبتر و خاصتری برای کارآفرینان و سرمایه گذاران فراهم کرد.

    وی اضافه کرد: باید متوجه بود که اگر اقتصاد مقتدری داشته باشیم تحت سلطه نمی رویم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمورد این اقتصادهای ضعیف هستند که سلطه پذیرند از همین رو برای قدرت بخشی به این اقتصاد راهی غیر از حمایت از تولید نداریم.

    محسنی بندپی بر لزوم مناسب سازی فضای کسب و کار در کشور و این استان تاکید و اعلام کرد: باید مدت زمان درخواست برای سرمایه گذاری تا آغاز عملیات اجرایی به کوتاهترین زمان ممکن برسد همانگونه که در کشورهای توسعه یافته این فاصله بسیار کم است.

    ملاک انتخاب کارآفرینان نوآوری بود

    مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم به ملاک مورد نظر برای ارزیابی کارآفرینان اشاره کرد و گفت: این افراد انتخاب شده برترین‌های حوزه خود در استان تهران محسوب می شوند.

    رحیم سرهنگی افزود: کسانی که سعی و خطا می کنند و پیش می روند افرادی هستند که مسیر را برای دیگران باز می کنند.

    وی یادآورشد: کلید واژه زنده ماندن و پایداری شرکت‌ها و تولیدکنندگان این است که چرخه نو آوری را در کسب و کار خود ایجاد کرده اند.

    سرهنگی اظهارداشت: هر کدام از این کارآفرینان مساله ای را مورد توجه خود قرار داده اند و با نوآوری و ابتکار عمل برای برطرف سازی آن گام برداشته اند.

    کارآفرینان پرچمداران نیروی انسانی جامعه هستند

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در ادامه این نشست گفت: نیروی انسانی عنصر محوری برای توسعه هر جامعه ای محسوب می شود و در راس آنها کارآفرینان به عنوان پرچمداران حضور دارند.

    پروانه رضایی اعلام کرد: کارآفرین می تواند بسازد حتی اگر تمامی ابزارهای مورد نیاز را از بگیرند و ایران نیز کشوری نیازمند شکوفایی و توسعه محسوب می شود.

    وی اضافه کرد: نظام های حقوقی و اداری باید زمینه را برای فعالیت کارآفرینان تقویت کنند و از همین رو هم بود که باشگاه کارآفرینان نوجوان به تبع وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تهران شکل گرفت.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به وجود 2 نوع کارآفرین اشاره کرد و گفت: گروهی از این کارآفرینان در عرصه اقتصادی فعالیت می کنند و همه مردم با فعالیت آنان آشنا هستند و گروه دیگر نیز به عنوان کارآفرینان اجتماعی فعال‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان اجتماعی افرادی هستند که علاوه بر فعالیت برای اشتغالزایی، در زمینه کاهش مشکلات اجتماعی نیز گام‌های موثری بر می دارند و نقش آفرینی می کنند.

    در پایان این مراسم از سه شرکت در حوزه صنعت، سه تولیدکننده در بخش کشاورزی و سه کارآفرین در بخش خدمات به عنوان کارآفرینان نمونه سال 1398 تجلیل شد.

    در بخش خدمات علی رسولی زاده از شرکت پردازش اطلاعات «پاد»، حسن نقی زاده انصاری از هلدینگ گردشگری «مارکوپولو» و صنم سادات فرنودی از شرکت رهپویان دانش و فناوری «فرا» به عنوان کارآفرینان برتر استان معرفی شدند.

    در بخش صنعت سلطان حسین فتاحی از صنایع «امرسال»، محمد عرب از شرکت تولیدی «شیما کفش» و علی مالمیری کجوری از شرکت ایلیا استیل به عنوان کارآفرینان نمونه انتخاب و معرفی شدند.

    در بخش کشاورزی نیز محمد محمدی از شرکت پرورشی تحقیقی «ماهیران»، میر اسلام تیموری از شرکت «دامداران» و حسین مرادی قهدریجانی از شرکت «بسیم گوشت» به عنوان کارآفرینان نمونه معرفی شدند.

    از هفت شرکت دیگر نیز به عنوان کارآفرینان شایسته تقدیر، در این مراسم تجلیل شد.

    برچسب ها