عصر خودرو

نرخ تورم در آلمان، ایتالیا و اسپانیا منفی شد

عصر بازار- آلمان، ایتالیا و اسپانیا در بحبوحه کاهش قیمتهای مصرف کننده در منطقه یورو، نرخ تورم منفی را در ماه اوت گزارش داده اند.

نرخ تورم در آلمان، ایتالیا و اسپانیا منفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، قیمت های مصرف کننده در اروپا در نتیجه تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا رو به کاهش است. آلمان، ایتالیا و اسپانیا نرخ تورم منفی را در ماه اوت گزارش داده اند.

    قیمت های مصرف کننده در آلمان 0.1 درصد در ماه اوت نسبت به سال قبل کاهش داشت. این اولین بار طی چهار سال گذشته است که رقم منفی برای رشد قیمت مصرف کننده در آلمان ثبت می شود. اقدام دولت آلمان در کاهش مالیات بر فروش کالا به منظور کمک به اقتصاد، باعث فشار بیشتر بر قیمت ها می شود. کاهش قیمت‌های مصرف کننده در ایتالیا و اسپانیا از این هم شدیدتر بوده است و هر دو کشور ضربه سختی از همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های سفر خورده اند.

    این ارقام نشان میدهد همه‌گیری ویروس کرونا چگونه تورم در منطقه یورو را پایین آورده است. بانک مرکزی اروپا قبل از آغاز بحران کرونا هم تورم در منطقه یورو را بسیار پایین می دانست.

    شدت کاهش قیمت ها در منطقه یورو مشخص می کند آیا بانک مرکزی اروپا بالاخره نیاز به افزودن محرک‌های مالی دارد یا نه. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا ماه گذشته هشدار داده بود نرخ تورم باز هم کاهش خواهد یافت و در اوایل سال آینده میلادی روند صعودی خود را آغاز می کند ولی همه چیز بستگی به شرایط بهبود اقتصاد دارد.

    سرعت رشد اقتصاد پس از یک رونق شدید در فعالیت‌های اقتصادی، اخیراً کند شده است. موارد ابتلا به ویروس کرونا پس از فصل تعطیلات تابستانی رو به افزایش است و ترس از تعطیلی های جدید و بیکاری های بیشتر وجود دارد.

    فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا در مورد نتیجه گیری های سریع هشدار داده و قول داده است که بانک مرکزی آماده آغاز برنامه خرید اوراق قرضه و اجرای سایر برنامه های لازم است.

    آخرین آمار تورم و بیکاری برای 19 کشور منطقه یورو در همین هفته توسط یورو استات اعلام خواهد شد.

    برچسب ها