عصر خودرو

نفت اوپک، بشکه ای ۳۱ دلار و ۵۹ سنت معامله شد

عصر بازار- بر اساس محاسبات اوپک که روز چهارشنبه اعلام شد، قیمت هر بشکه نفت این سازمان دیروز (سه شنبه) به ۳۱ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به روز پیش از آن ۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

نفت اوپک، بشکه ای ۳۱ دلار و ۵۹ سنت معامله شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بنابر اعلام اوپک، هر بشکه نفت این سازمان دوشنبه گذشته به قیمت 30 دلار و 13 سنت معامله شد.
    قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نایمکس آمریکا با 1.93 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به 34 دلار و 40 سنت رسید.
    در پایان معاملات دیروز بازار لندن نیز، قیمت هر بشکه نفت خام دریای شمال با 0.66 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به 36 دلار و 81 سنت رسید.
    قیمت نفت برنت دریای شمال امروز (چهارشنبه) در ساعت 9:46 صبح به وقت گرینویچ در بازار لندن با دو سنت کاهش نسبت به دیروز، به 36 دلار و 54 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس نیویورک به قیمت 33 دلار و 74 سنت رسید که 66 سنت نسبت به دیروز کاهش داشت.
    بر اساس گزارش ماه فوریه اوپک، در ماه ژانویه (11 دی تا 11بهمن)، تولید نفت عربستان سعودی 10 میلیون و 230 هزاربشکه در روز، قطر 637 هزاربشکه در روز، کویت سه میلیون بشکه در روز، امارات متحده عربی سه میلیون بشکه در روز، ونزوئلا دو میلیون و 558 هزار بشکه در روز، عراق چهار میلیون و 183 هزار بشکه در روز، آنگولا یک میلیون و 123 هزار بشکه در روز و روسیه 10 میلیون و 900 هزار بشکه در روز بود.
    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، این برنامه را خنده دار توصیف کرد و گفت: برخی همسایگان تولید خود را به 10 میلیون بشکه در روز رسانده اند و اکنون سخن از ثبات تولید در سطح ماه ژانویه بیان می کنند؛ در حالی که آنها می خواهند تولید خود را در سطح 10 میلیون بشکه در روز حفظ کنند، انتظار دارند جمهوری اسلامی در سطح یک میلیون بشکه در روز آن را نگهدارد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها