عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «عصر بازار» مطرح کرد؛

فروش سنتی سهام در نیمه دوم اسفند

عصر بازار- بازار سهام طی نیمه دوم ماه پایانی سال در روند نزولی قرار می گیرد و سهامداران با تجربه از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید سهام شرکت ها می کنند. همچنین این افراد با فروش طی نیمه دوم فروردین سود مناسبی را کسب خواهند کرد.

فروش سنتی سهام در نیمه دوم اسفند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، جواد نصیریان سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص روند بازار سهام طی روزهای پایانی سال گفت: نیمه دوم اسفند ماه هر سال طبق سنت همیشگی فروش سهام در بورس زیاد می شود از همین رو این مقدار فروش به دلایل مختلفی از جمله تسویه اعتبارات کارگزاری ها صورت خواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: بخشی از فروش سهام در پایان سال توسط سهامدارانی صورت میگیرد که معمولا قبل از هر تعطیلات اقدام به خروج از بازار می کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از سویی برخی دیگر از سرمایه گذاران طی نیمه دوم اسفند ماه با فروش سهام خود از بورس خارج شده و در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده شروع به خرید سهم می کنند.
    جواد نصیریان ابراز داشت: بر همین اساس بازار سهام طی نیمه دوم ماه پایانی سال در روند نزولی قرار می گیرد و سهامداران با تجربه از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید سهام شرکت ها می کنند. همچنین این افراد با فروش طی نیمه دوم فروردین سود مناسبی را کسب خواهند کرد.
    سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی عنوان کرد: جهت حرکت بازار در شیب مثبت یا منفی بستگی به روز های آتی و روند حرکت برخی صنایع دارد. از سویی پیش بینی می شود که بازار از لحاظ بنیادی شرایط مناسبی را در سال 95 تجربه نکند.
    این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: با نگاهی به نمودار شاخص از لحاظ تکنیکالی  مشاهده می شود که موجی از امیدواری وجود دارد.
    وی درخصوص چشم انداز بازار سهام در سال 95 نیز بیان کرد: تاثیر مثبت برجام در بازار نیاز به بازه زمانی بلند مدتی دارد چراکه تحریم های مربوط به سوئیفت رفع شد اما در عمل نمی توان نقدینگی را از این طریق جا بجا کرد وسرمایه گذار خارجی همچنان با مشکل رو به رو است.
    جواد نصیریان گفت: همسو بودن دولت و مجلس در راستای کمک به بازار سرمایه مفید ارزیابی می شود اما در حال حاضر که شاهد تغییر ترکیب مجلس هستیم ، تفکر اقتصادی که در مجلس نهم حاکم بود همچنان در مجلس دهم هم وجود خواهد داشت.
    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در صورتی که نقل و انتقال نقدینگی تسهیل شود حجم بالایی از پول های داخلی به همراه سرمایه های خارجی وارد سیستم معاملاتی بازار سرمایه خواهند شد که این حجم از نقدشوندگی مضاعف در نهایت منجر به رشد بازار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها