عصر خودرو

افزایش عرضه های بلوکی و تجهیز نقدینگی حقوقی ها در آخرین روزهای سال ۹۴

عصر بازار- با عرضه مکرر نماد خاور در اواسط بازار و معاملات چشمگیر و پرحجم حدود ۲۳۰ میلیون سهمی آن، سبب بهبود جو کلی بازار بخصوص در گروه خودرویی شد تا جایی که نماد خبهمن مجددا صف خرید شد، خودرو با جهش قیمتی مواجه شد و صف فروش نماد خگستر به صف خرید تبدیل شد.

افزایش عرضه های بلوکی و تجهیز نقدینگی حقوقی ها در آخرین روزهای سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این بین انتشار فروش بلوکی شرکت خوساز نیز مزید برعلت بود. نماد حسینا پس از ارائه پیش بینی درآمد، با افت حدود 6 درصئی مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد حکشتی در اواخر بازار با جهش قیمتی مواجه شد. نماد ولصنم با معاملات متعادل و مثبت، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد. عباس آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر 127 هزار دستگاه کامیون فرسوده در جاده های کشورتردد می کنند، اظهار داشت: با هماهنگی که با وزارت نفت انجام شده،تصمیم گرفته شد تا در مرحله اول 65 هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و در مرحله بعد سایر ناوگان سنگین جاده ای کشور نوسازی شود. بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده شرکت چرخشگر با شرکت زد.اف آلمان از شرکت‌های همکار در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل، این در حالی است که شرکت گیربکس‌سازی زد.

    اف آلمان برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود، اجازه تولید محصولات خود را به یک کشور دیگر می‌دهد. شرکت زد.اف آلمان با بیش از یکصد سال فعالیت در زمینه‌ی تولید گیربکس‌های سبک و سنگین یکی از شرکت‌های خوش‌نام جهان در این زمینه است.1648205826  میلیون سهم معادل 98.28 درصد سهام شرکت ماشین سازی تبریز به قیمت پایه هر سهم 1548 ریال به و به صورت 10 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله، روز 25 اسفندماه توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مزایده گذاشته می شود.

    در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند، نماد وبهمن تحت تاثیر خبر فروش املاک تجاری و نمادهای ونیکی و وگستر به دلیل شرایط مناسب تکنیکی با افزایش تقاضا و صف خرید پی گیری شدند همچنین معاملات پرحجم، مثبت و صف خرید نماد وپست نمایان تر بود که از احتمال اعلام تعدیل مثبت آن در روزهای آینده حکایت داشت.

    سرمایه گذاری بهمن جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی – عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. شرکت سرمایه گذاری بهمن بر اساس مصوبه هیات مدیره قصد دارد سهام شرکت بافکار و یا زمین متعلق به این شرکت که دوقطعه زمین مجموعا به مساحت 112 هزار مترمربع در شمال و جنوب بزرگراه بعثت در تقاطع با خیابان شهید رجایی قرار دارد را با رعایت تشریفات قانونی به فروش رساند و یا معاوضه نماید. تفاهم ‌نامه همکاری میان سازمان بورس، نهاد قانون گذار بورس استانبول(CMB)، بورس استانبول و بورس تهران به امضا رسید.

    بانک پارسیان به دلیل افزایش درآمدهای مشاع با 31 درصد افزایش نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 120 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و معاملات متعادل و پرحجم 175 میلیون سهمی را تجربه کرد. معاون نظارت و ناشران سازمان بورس از تصویب کلیات دستورالعمل دو ابزار جدید و جذاب و فراگیر، شامل اوراق منفعت و اوراق خرید دین توسط شورای عالی بورس خبر داد. سرمایه گذاری صنعت و معدن آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص تصویب صورت‌های مالی سال 94 را منتشر کرد.

    در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی معاملات مثبت و صف خرید نمادهای شتوکا، شسینا، شپلی، شبریز، شکربن و شاملا و دادوستدهای متعادل و منفی سایر هم گروهی ها را مشاهده کردیم. 100درصد سهام کنترلی شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل، 33/93 درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت ساختمانی عمران تکلار، 19/78درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پتروشیمی کازرون، 19/87درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت بصورت یکجا طی مورخ سه شنبه 25/12/94 از طریق بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد.

    درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا با افزایش تقاضا و دادوستدهای مثبتی مواجه شدند، صف خرید نمادهای کیمیا، کروی، فسرب، فرآور، فزرین، کبافق،کاما و کمنگنز نمایان تر بوده و از توجه و فعال شدن مجدد نوسان گیرها در گروه های مذکور حکایت داشت.

    بجز نمادهای بنیرو، لسرما، فاذر، بفجر، تایرا، تکنو و تپمپی که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدند. نماد فاذر تحت تاثیر عقد قرار داد جدید با جهش قیمتی مواجه و صف خرید شد و نماد فاراک با اعمال فشار فروش با صف فروش به کار خود پایان داد. در سفر وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مپنا به کشور آلمان قرار شد توافقنامه انتقال تکنولوژی توربین های کلاس F به امضا برسد. پتروشیمی فجر نیز با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شد و در پایان معاملات جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد.

    در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک نمادهای ثعمرا، ثشرق، ثپردیس، ثمسکن، ثنوسا، سپاها، سقاین و سبزوا معاملاتی مثبت و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند. نماد کرمان پس از اعلام تعدیل منفی با محدودیت نوسان، رشد 5 درصدی و صف خرید پرحجم 15 میلیون سهمی به گردونه معاملات بازگشت و سرمایه گذاری دانایان پارس سه شنبه 25 اسفند 136 میلیون و 900 هزار سهم معادل 17.11 درصد سهام شرکت باغمیشه را به قیمت پایه هر سهم 300 تومان به صورت نقد و اقساط توسط کارگزاری آریا بورس روی میز فروش خواهد گذاشت.

    در گروه دارویی رییس اتحادیه وارد‌کنندگان دارو از کاهش 29 درصدی میانگین قیمت داروهای وارداتی خبر داد و میزان واردات دارو از ابتدای سال تاکنون را 1.2 میلیارد دلار اعلام کرد. شرکت لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد. در گروه غذایی نماد زمگسا همچنان تحت تاثیر خبر افزایش سرمایه با صف خرید و عرضه های کم حجم دنبال شد و نماد شیر پاستوریزه پگاه خراسان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

    بزرگ‌ترین سند همکاری‌های گمرکی ایران و روسیه نهایی شد این توافق که بزرگ‌ترین سند همکاری‌های گمرکی تاریخ دو کشور به‌شمار می‌رود در سفر ولادیمیرمالینین معاون اول رئیس‌کل گمرک فدراسیون روسیه به تهران و در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران نهایی شد. یکی از مهم‌ترین محورها، توافق برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه است. تعداد 219ر482ر44 سهم معادل 83ر14 درصد از سهام شرکت کارخانجات پارس الکتریک از طرف شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به صورت یکجا ونقد به قیمت پایه هر سهم 050ر10 ریال در نماد لپارس4 عرضه شد که با توجه به رقابت خریداران به روز کاری آینده موکول شد.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر و وغدیر با رشد 48.92 واحدی به ارتفاع 77,697 واحدی رسید که در این بین نمادهای شپنا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. با توجه به نحوه معاملات امروز پیش بینی می شود در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی در روزکاری پیش رو(شنبه) بازاری مثبت بخصوص در گروه های پیشرو خودرویی را نظاره گر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها