عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه؛

حمایت دولت از بنگاه‌ها شرط تداوم رونق بورس است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در حال حاضر انگیزه لازم برای ورود نقدینگی و سرمایه به بورس وجود دارد گفت: شرط اصلی برای حفظ و افزایش نقدینگی در بازار سهام توجه دولت به صنایع و حمایت از بنگاههاست.

حمایت دولت از بنگاه‌ها شرط تداوم رونق بورس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا آریا با اشاره به این که رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام موجب ورود نقدینگی جدید به بورس از ابتدای دی‎ماه شده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد در صورت رفع ریسک و تهدیدهای اقتصادی می‌توان به چرخش سرمایه در اقتصاد کشور و رفع رکود امیدوار بود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: تاثیر مستقیم برطرف شدن ریسک‌ها در اقتصاد را می‌توان به سرعت افزایش شاخص بورس و ورود نقدینگی جدید به بازار سهام دید که در دو ماه گذشته اتفاق افتاده است.

    وی در خصوص شرایط تداوم روند صعودی شاخص و نیز حضور نقدینگی در بورس اذعان داشت: بررسی وضعیت دو ماه گذشته بورس نشان می دهد انگیزه لازم برای ورود نقدینگی و سرمایه به بازار سهام وجود دارد، اما شرط اصلی برای حفظ و افزایش نقدینگی در بورس توجه دولت به صنایع و حمایت از بنگاههاست.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر و طی دو ماه گذشته یکی از عوامل اصلی ورود نقدینگی به بازار سهام و نیز رشد شاخص عامل روانی مثبت ناشی از انتشار خبر رسیدن به توافق و مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام بوده است که باید رسیدن قیمتها به سطوح جذاب را هم به عنوان یکی دیگر از انگیزه های اصلی سرمایه گذاران برای ورود در بورس برشمرد.

    وی ادامه داد: مدیران اقتصادی کشور باید از فرصت ایجاد شده برای تداوم حضور نقدینگی در بورس به عنوان یکی از منابع اصلی تامین مالی صنایع و شرکتها بهره لازم را ببرند و بر این اساس تلاش کنند ابهامات موجود در اقتصاد و صنایع از جمله نرخ خوراک پتروشیمی ها را در کوتاه ترین زمان از بین ببرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو