عصر خودرو

بازار روی پاشنه بازارگردانی می‌چرخد

افزایش ۴۹ پله‌ای شاخص کل بورس تهران

عصر بازار- بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی هفته پس از فضای انتخاباتی کشور شاهد معاملات متعادل و توام با رفتار نوسان گیری بود. بازاری که برای سبز ماندن نماگرهای خود روی پاشنه بازارگردانی می‌چرخید.

افزایش ۴۹ پله‌ای شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 12 اسفند ماه 94، با 49 واحد افزایش به رقم 77 هزار و 697 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد یک واحد عدد 12 هزار و 833 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 26 واحدی به رقم 86 هزار و 948 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 19 واحدی به رقم 53 هزار و 686 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 429 واحدی به رقم 174 هزار و 33 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 5 واحدی عدد 822 واحد را به نمایش گذاشت.

    طی معاملات امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 42 واحد، فولاد مبارکه با 29 واحد و ماشین‌سازی اراک با 16 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 42 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 36 واحد و پتروشیمی فجر با 25 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از 527 میلیارد و 715 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 5میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 101 هزار و 495 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان مازندران، حق تقدم خرید سهام فولاد خوزستان، سیمان غرب، بانک کارآفرین، فیبر ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، نفت پارس، گروه سرمایه‌گذاری مسکن، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، صنایع فولاد آلیاژی یزد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سبحان دارو، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، داروسازی دکتر عبیدی، سرمایه‌گذاری بهمن، پتروشیمی فجر، لیزینگ صنعت و معدن متوقف شدند.

    امروز همچنین بلوک 14.83 درصدی شرکت کارخانجات پارس الکتریک از سوی سرمایه‌گذاری ملی ایران به قیمت پایه هر سهم 10050 ریال روی میز فروش بورس تهران رفت که با رقابت خریداران روبرو و به جلسه معاملاتی بعد موکول شد.

    بر اساس این گزارش، امروز در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توکا فولاد 50 میلیون سهم به ارزش 6.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به طور بلوکی جابجا شد.

    در نماد معاملاتی بانک ملت نیز امروز 60 میلیون سهم به ارزش 14 میلیارد تومان کد به کد شد.

    امروز در سرمایه‌گذاری غدیر نیز 26 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.6 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در گروه فن‌آوا نیز امروز اندکی کمتر از 22 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان کد به کد شد.

    در نماد مخابرات امروز 20 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد و800 میلیون تومان کد به کد شد.

    در تیپیکو نیز 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 8.6 میلیارد تومان کد به کد شد در الحاوی اما امروز بیش از 12 میلیون سهم به ارزش حدودی 5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    همچنین در پتروشیمی فجر امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 14.5 میلیارد تومان به کد درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

    همچنین شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی نیز امروز 8.4 میلیون سهم آن به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در جریان خرده فروشی بازار امروز ایران خودرو دیزل شاهد معامله بیش از 229 میلیون سهم به ارزش بیش از 32 میلیارد و 900 میلیون تومان در نماد معاملاتی خود بود.

    اغلب این معامله میان سهامداران حقیقی صورت گرفت که قراردادهای جدید در این شرکت را در کنار خبرهایی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها را جستجو می‌کنند.

    در نماد نورد و لوله اهواز اما امروز افزایش تقاضا بر عرضه سهام به رشد 17 درصدی قیمت این سهم کمتر از 100 تومانی انجامید.

    در نماد معاملاتی «شسینا» نیز امروز معاملات دو طرفه از سوی سهامدار عمده حقیقی همچنان قیمت این سهم را در سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی رنج کرد.

    در عین حال در نماد معاملاتی شرکت توکا رنگ شرکت سپاهان با تقویت  خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه 500 درصدی در این شرکت به متعادل شدن قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی انجامید.

    امروز در سرمایه‌گذاری رنا نیز پس از عبور قیمت این سهم از ارزش ذاتی آن بازار سهام شاهد عرضه‌های سهامداران اغلب حقیقی بودند.

    عرضه‌هایی که به نظر می‌رسید از سوی شرکت توسعه اقتصادی آرین از (بانک لغو مجوز شده الکترونیک آرین) امروز جمع‌آوری می‌شد.

    در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد نیز امروز در جریان بازار خرده‌فروشی سهامدار عمده این بانک بلوک 168 میلیون سهمی را میان کدهای تابعه خود جابجا کرد.

    بر اساس این گزارش، امروز در میانه بازار خبرهایی مثبت از «ثعمرا» خبرهایی مبنی بر فروش بخشی از پروژه‌های این شرکت در تهران و آمل به گوش رسید.

    در نماد معاملاتی «ذوب» نیز اگرچه شنیده‌هایی از برگزاری مجمع افزایش سرمایه تا قبل از پایان امسال به گوش رسید، اما برخی شایعات حاکی از کاهش درصد افزایش سرمایه پینشهادی این شرکت از سوی حسابرس حکایت دارد.

    در نماد معاملاتی «زمگسا» نیز امروز افزایش سرمایه 1438 درصدی این شرکت از محل آورده نقدی به تایید حسابرس رسید.

    در «شپلی» اما افزایش سرمایه 1200 درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی به تایید حسابرس رسیده است.

    در ماشین‌سازی اراک نیز امروز هیات مدیره این شرکت به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد افزایش سرمایه 189 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها داده است و در گروه ساختمانی‌ها امروز در حالی خبرهایی از تخصیص وام 160 میلیون تومانی برای خرید مسکن زوج‌های جوان شنیده شد که رئیس کل بانک مرکزی از بازنگری سیاست‌های این بانک در حوزه مسکن و طرح افزایش سقف تسهیلات این بخش خبر داده است.

    در «مپنا» نیز امروز خبرهایی از امضای توافق‌نامه انتقال تکنولوژی توربین با شرکت زیمنس آلمان به گوش رسید.

    بنابر این گزارش، امروز سهام بازاری متعادل و توام با انگیزه‌های نوسان گیری بود که بیش از آنکه روی تحلیل نوسان کند، روی پاشنه بازار گردان‌ها و سبدگردان های صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌چرخید.

    بازاری که پس از گذشت فضای انتخاباتی کشور در انتظار روزهای باقی‌مانده تا پایان سال برای کسب بازدهی مثبت از گروه‌های معروف شب‌های عید هر سال از جمله دارویی‌ها، گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مخابرات و برخی تک‌سهم‌های کوچک است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها