عصر خودرو

سفر ۱۰ روزه سرمایه گذاری آمریکایی به ایران:

سرمایه گذاران خارجی به دنبال بازار اوراق قرضه ایران

عصر بازار- اکنون، پس از توافق ایران با قدرت های جهانی بر سر مسئله برنامه هسته ای، سرمایه گذاران بین المللی مثل Hans Humes در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند.

سرمایه گذاران خارجی به دنبال بازار اوراق قرضه ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، پس از انقلاب اسلامی ایران از 36 سال گذشته، این کشور دوباره به بازار بدهی جهانی سرک کشیده است.

    اوراق قرضه دولتی ایران که به ارزش 1 بیلیون یورو ارزش دارد به مدت زیادی است که از دسترس معامله گران خارج شده بودند و به مدت یک دهه است که به ثمر نشسته است.

    اما اکنون، پس از توافق ایران با قدرت های جهانی بر سر مسئله برنامه هسته ای، سرمایه گذاران بین المللی مثل Hans Humes در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند.

    در سفر 10 روزه Hans Humes به ایران، وی شاهد موردهای متفاوتی در این کشور بوده است، قشر تحصیلکرده فراوان، تعداد اندک افراد بی خانمان و نشانه هایی از اقتصاد مدرنیزه شده از مشخصه های برجسته این کشور است.

    Hans Humes در این خصوص اظهار داشت: اشتهای سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و اوراق دولتی در ایران بسیار بالاست.

    ایران به عنوان چهارمین ذخیره بزرگ نفت خام در دنیا به دنبال سرمایه گذار خارجی است تا بتواند آن دسته از صنایع و بخش های اقتصادی که به دلیل تحریم ها آسیب دیده اند را ترمیم کند.

    زادا، که سابق بر این در بازار ایران، مشغول معامله اوراق مشارکت و اوراق قرضه دولتی بود و در دفتر Exotix در لندن مشغول به کار است در این خصوص اظهار داشت: وقتی کشوری تصمیم به فروش اوراق قرضه دولتی داشته باشد سرمایه گذاران از تمام نقاط دنیا به سمت آن هجوم می آورند.

    وی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از کشورهایی که بدهی خارجی چشمگیری ندارد به نظر می رسد بعد از اتمام تحریم ها تقاضای زیادی را برای حضور در بازار اوراق بدهی شاهد باشد.

    بدهی های خارجی ایران در حدود 11.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.

     

    برچسب ها