عصر خودرو

پولدارترین مرد هند مشتری نفت ایران شد

عصر بازار- به رغم افت سهام شرکت ریلاینس اینداستریز که ناشی از کاهش قیمت نفت بوده، آمبانی ۵۸ ساله رئیس این شرکت هندی همچنان ثروتمندترین فرد هند است. این شرکت اخیرا برای از سر گیری خرید نفت از ایران دست به کار شده است.

پولدارترین مرد هند مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس رتبه بندی سالانه مجله فوربس از میلیاردرهای جهان، بیل گیتس، یکی از موسسان شرکت مایکروسافت با 75 میلیارد دلار دارایی، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است. موکش آمبانی، رئیس شرکت ریلاینس اینداستریز هند نیز در صدر فهرست 84 نفره میلیاردرهای هند در سال 2016 میلادی جای گرفته است.

    شرکت ریلاینس اینداستریز اخیرا برای از سر گیری خرید نفت از ایران دست به کار شده است.

    در فهرست امسال میلیاردرهای مجله فوربس، نام 1810 میلیاردر به چشم می خورد، در حالی که این رقم در سال گذشته 1826 نفر بود.

    هرچند بیل گیتس امسال 4.2 میلیارد دلار فقیرتر شده، اما موسس مایکروسافت با خالص 75 میلیارد دلار دارایی همچنان لقب ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار خود نگه داشته است. وی 3 سال پیاپی است که این عنوان را در اختیار دارد و در 17 سال از 22 سال گذشته ثروتمندترین فرد جهان بوده است.

    فوربس اعلام کرده، به رغم افت سهام شرکت ریلاینس اینداستریز که ناشی از کاهش قیمت نفت بوده، آمبانی 58 ساله همچنان ثروتمندترین فرد هند است. وی با دارایی خالص 20.6 میلیارد دلار در رده سی و ششم میلیاردرهای جهان جای دارد. فوربس همچنین درباره شرکت ریلاینس اینداستریز که متعلق به وی است می نویسد، «این شرکت که درآمد  62.2 میلیارد دلاری دارد احتمالا بعد از لغو تحریم ها مجددا خرید نفت از ایران را از سر خواهد گرفت.»

    در این فهرست، آمانسیو اورتگا، میلیاردر اسپانیایی و موسس شرکت زارا و ثروتمندترین مرد اروپا در رده دوم قرار دارد.

    در رده سوم، وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی قرار دارد و پس از او کارلوس اسلیم میلیاردر مکزیکی و جف  بزوس، مدیرعامل آمازون در رتبه های چهارم و پنجم جای گرفته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها