عصر خودرو

مدیر بخش خاورمیانه شرکت پژو:

آینده ایران خودرو و پژو به همدیگر گره خورده است

عصر بازار- یک مقام بلندپایه شرکت پژو اعلام کرد که شرایط برای تجارت و کار با ایران فراهم شده است و ایران کشوری است که در آن می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.

آینده ایران خودرو و پژو به همدیگر گره خورده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودرو در تهران و در گفتگویی اختصاصی با «عصر خودرو»، مدیر بخش خاورمیانه شرکت پژو، ژان کریستف کمار، اذعان کرد که توافق هسته‌ای بسیاری از شرایط را برای تجارت با ایران تسهیل کرده است.

    در پاسخ به سوالی در ارتباط با تاثیر توافق هسته‌ای برای تجارت با ایران، ژان کریستف کمار اعلام کرد:"طبیعتا توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، معاملات و جریان‌های بانکی را دوباره بین ایران و دیگر کشورهای جهان به راه انداخته است اما کاملا واضح است که در همین لحظه امکان سرمایه‌گذاری مستقیم و انجام عملیات‌های بزرگ در ایران نه‌تنها برای ما بلکه برای همه کشورهای غربی امکان‌پذیر نیست."

    وی همچنین در ادامه سخنان خود، با اشاره به بازارسنجی و پیش‌بینی آن‌ها از بازار ایران، افزود:"طبیعتا پژو-سیترون بازارهای خودش را دارد و یک دید کلی و جامع از پتانسیل‌های موجود در ایران نیز دارد."

    مدیر بخش خاورمیانه شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن هم‌چنین تصریح کرد که قرارداد فعلی با قراردادهای قبلی امضا شده میان این شرکت و شرکای ایرانی کاملا متفاوت است چراکه هم‌اکنون همکاری به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک است و از مزایای سرمایه‌گذاری مشترک به‌صورت متقابل استفاده می‌کنند و ازاین‌رو آینده هر دو طرف به همدیگر گره خورده است.

    وی در این زمینه گفت:"درگذشته همکاری ما فقط از طریق فروش قطعات و اعطای لیسانس بوده اما هم‌اکنون به‌صورت سرمایه‌گذاری و تولید است و قصد داریم مهارت و فناوری بیشتری را از فرانسه به ایران انتقال دهیم و می‌توان گفت که فلسفه این قراردادها کاملا متفاوت است."

    کمار در بخش دیگری از گفتگوی خود از میزان ثبات و پایداری این‌گونه قراردادها سخن گفت و تصریح کرد که این سرمایه‌گذاری یک شراکت دونفره یا دوطرفه است و موفقیت زمانی حاصل می‌شود که هر دو طرف از همکاری احساس رضایت داشته باشند اما اگر یک‌بار دیگر با تحریم‌ها و محدودیت‌ها مواجه شوند مثل همه شرکت‌های دیگر به مشکل بر خواهند خورد.

    وی افزود:"ما قرارداد امضا کردیم و متعهد شدیم که در ایران سرمایه‌گذاری کنیم و حضور طولانی مدت داشته باشیم. و هر چیزی شبیه به این مسئله اتفاق بیفتد، منوط به تصمیمات بین‌المللی خواهد بود."

    به گفته وی، ایران تنها کشور خاورمیانه است که صنعت خودرو دارد و تنها تامین کننده عمده خاورمیانه است که حتی برخی از آن‌ها استاندارهای جهانی دارند که این یک سرمایه غیر قابل انکار است و آن‌ها نگاه ویژه‌ای به صنعت خودرو ایران دارند.

    ژان کریستف کمار، در این زمینه افزود:"مهارت و سطح تحصیلات مردم ایران بسیار بالاست و می‌توان در یک کلمه گفت که همه‌چیز در این کشور جمع شده است که به موفقیت دست پیدا کنیم."

    وی در پایان سخنان خود تاکید کرد که اکنون زمان ارتقای صنعت خودروی ایران است و این کشور نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کند.

    وی گفت:" ما در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنیم اما این یک داستان یک‌روزه نیست و مستلزم زمان است. ما به حمایت دولت‌هایمان نیازمندیم و باید اطمینان بین شرکا ایجاد شود."

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها