عصر خودرو

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت:

محدودیت‌های بانکی و بیمه‌ای رفع نشد

عصر بازار- درحالی که مقامات بانک مرکزی از عادی شدن روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی خبر داده اند مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت همچنان برخی شرکت های کشتیرانی برای آمدن (به بنادر ایران) و همچنین برخی بانک ها برای همکاری با ایران اکراه دارند.

محدودیت‌های بانکی و بیمه‌ای رفع نشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد ایرانی گفت، با توجه به اینکه به دلیل موانع بانکی و بیمه کشتی ها، خریداران هنوز برای افزایش فوری تجارت با ایران محتاط هستند، ایران هنوز با محدودیت هایی در زمینه صادرات نفت مواجه است. اما وی در عین حال گفت که این ماه افزایش «ملموسی» در صادرات نفت ایران مشاهده می شود.
    تحریم ها علیه ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای در اواسط ماه ژانویه برداشته شد و اکنون ایران قصد دارد سهم خود از بازار نفت را پس بگیرد.
    تحریم ها صادرات نفت ایران را از 2.5 میلیون بشکه در روز قبل از سال 2011 به تنها اندکی بیش از یک میلیون بشکه در سال های اخیر رسانده بود.
    محسن قمصری، مسئول امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران  افزود: بعد از لغو تحریم ها ایران در تلاش است سهم خود از بازار نفت را پس بگیرد و صادرات ما در ماه فوریه 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    اما صادرات نفت خام ایران به ویژه به اروپا به دلیل ابهام در زمینه بیمه کشتی ها، پرداخت ها به دلار و صدور اعتبار اسنادی از سوی بانک های اروپایی همچنان با پیچیدگی هایی مواجه است.
    قمصری افزود: «برای ماه مارس، قطعا حجم صادرات ما بالاتر از ماه فوریه خواهد بود... اما این بستگی به وضعیت حمل و نقل و کانال های بانکی دارد. همچنان برخی شرکت های کشتیرانی تا حدودی برای آمدن (به بنادر ایران) و همچنین برخی بانک ها اکراه دارند.»
    «اگر همه چیز به خوبی پیش بروند، قطعا صادرات ما در ماه مارس بالاتر از ماه فوریه خواهد بود. تفاوت بین ماه مارس و ماه فوریه کاملا ملموس خواهد بود. بخش عمده یا بزرگترین بخش از این افزایش صادرات قرار است به اروپا برود.»
    قمصری گفت، این محموله ها ارسال های آزمایشی بوده اند و شرکت ملی نفت ایران مذاکراتی را برای انعقاد قرارداد با خریداران احتمالی آغاز کرده است.
    «قطعا در ماه مارس ما شاهد برخی خبرهای خوب از ارسال بشکه ها یا محموله های اضافی نفت ایران به اروپا خواهیم بود.»
    این مقام ایرانی در ادامه گفت: «ما معتقدیم در طی سال جاری باید سهم خودمان را به حداکثر برسانیم...  هدف ما رسیدن به این مهم در طی سال جاری است... اما این یک برنامه و یک میل است. اینکه چقدر موفقیت آمیز خواهد بود، بستگی به بازار و مذاکرات با مشتریان دارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها