عصر خودرو

معاون شرکت ملی نفت

بازارسرمایه پتانسیل تامین‌مالی ۲۰ میلیارد دلاری صنعت نفت را دارد

عصر بازار- معاون مدیرعامل در امور سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت گفت: از سرمایه‌گذاری‌هایی که باید برای صنعت نفت انجام شود، پتانسیل تامین‌مالی ۲۰ میلیارد دلاری صنعت نفت از طریق بازار سرمایه وجود دارد.

بازارسرمایه پتانسیل تامین‌مالی ۲۰ میلیارد دلاری صنعت نفت را دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی کاردر در نخستین سمینار استراتژی‌های تامین مالی بین‌المللی در حوزه انرژی با رویکرد بازار سرمایه در خصوص برنامه‌های وزارت نفت در حوزه تامین مالی، بیان کرد: در حوزه نفت تامین مالی طی چند سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است و این حوزه جزو اولین گروه‌هایی بود که تحت تحریم‌ها قرار گرفت. در واقع پیش از تحریم‌ها تامین مالی ها بیشتر کوتاه مدت انجام می‌شد که به تدریج این روند به سمت تامین مالی‌های طولانی مدت‌تر حرکت کرد.
    وی به وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت و گاز رو به افزایش است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این رقم در ده سال آینده نیز فزآینده خواهد بود. همچنین ایران در 5 سال آینده در صنایع بالادستی نیازمند 100 میلیارد دلار و در صنایع پایین دستی نیازمند 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
    کاردر ادامه داد: اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره اولین تامین مالی در این حوزه بود که توسط بورس انرژی انجام شد. البته امیدواریم علاوه بر گسترش این تامین مالی‌ها، فعالیت بازار فیزیکی بیشتر و بازار ثانویه نیز شکل بگیرد. در همین راستا جا دارد دست‌کم 20 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری های مورد نیاز این حوزه را با ابزارهای مختلف تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شود. به این دلیل که پتانسیل مناسبی در این زمینه وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها