عصر خودرو

در رینگ داخلی؛

استقبال خریداران متانول در بورس انرژی ایران

عصر بازار- کل معاملات صورت گرفته در عرضه‌های روزانه و عرضه‌های مازاد بازار فیزیکی بورس انرژی معادل ۵۳۰۴ تن به ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بود.

استقبال خریداران متانول در بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا،  در جریان معاملات روز سه‌شنبه‌ 11 اسفند 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404، نفتای سبک و نفتای سنگین پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی‌های شیراز و فن‌آوران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که خریداران استقبال خوبی از محصول متانول کردند به گونه ای که در جریان معاملات صورت گرفته بیش از 3200 تن متانول معامله شد.

    در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در تمامی نمادهای فعال، 103 قرارداد به ارزشی بالغ بر 1 میلیارد و 202 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در این روز بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 25 قرارداد معادل 600 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 168 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی روز سه شنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 12 فروردین95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 15 اسفند 94 متوقف شدند.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران قریب به 37 میلیارد و 191 میلیون ریال شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (چهار‌شنبه 12 اسفند ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای بوتان، پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، قطران ذوب آهن اصفهان، هگزان و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، میعانات پارس جنوبی، حلال 400، 406 و 410 پالایش نفت اصفهان و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت شازند و آبادان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار امروز بورس انرژی را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها