عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد

عرضه اولیه سهام سبحان انکولوژی بزودی در فرابورس

بررسی نماد "دسانکو"

عصر بازار- یک مقام مسئول از عرضه اولیه سهام شرکت سبحان انکولوژی درنماد معاملاتی "دسانکو" در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از ارایه بودجه سال مالی ۹۵ و سایر گزارش های عملکردی به زودی شاهد عرضه سهم در بازار سرمایه خواهیم بود.

عرضه اولیه سهام سبحان انکولوژی بزودی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی از عرضه اولیه سهام شرکت سبحان انکولوژی در بازار فرابورس با نماد "دسانکو" خبر داد و گفت:  پس از ارایه بودجه سال مالی 95 و سایر گزارش های عملکردی به زودی شاهد عرضه سهم در بازار سرمایه خواهیم بود

    سید حمید مصطفوی با اشاره به دورنمای بازار سرمایه در شرایط پسا برجام گفت: در شرایط پسابرجام فرآیندها به ویژه در بحث خرید مواد اولیه تسهیل می شود،چرا که تاکنون خرید مواد مصرفی به صورت نقدی انجام می‌شد و مشکلاتی در ارتباط با نقل و انتقال پول وجود داشت، اما در حال حاضر با گشایش اعتبارات اسنادی یا LC فرصت های بیشتری جهت کاهش هزینه های صنایع ایجاد شده است. ضمن اینکه این چالش ها برای سبحان انکولوژی بیشتر وجود داشت؛ چرا که عمده خرید مواد اولیه مصرفی ما از کشورهای اروپایی بوده و این گشایش ها شرایط بهتری را برای ما فراهم آورده است. لغو تحریم ها در حوزه توسعه صادرات به عنوان یکی از موانع صادراتی که موجب می شد وجوه حاصل از فروش محصولات به راحتی قابل دریافت نباشد، در حال حاضر برطرف شده و می تواند پتاسیل های بیشتری را برای افزایش و تسهیل صادرات ایجاد کند.

    این مقام مسئول در ارتباط با کاهش هزینه واردات مواد اولیه مصرفی در پی لغو تحریم ها گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد مواد اولیه مصرفی و بسته بندی، خارجی بوده که بر مبنای ارز یورو با نرخ مبادله‌ای خریداری می شود.

    مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی به روند قیمت‌گذاری محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: معمولاً پیشنهاد قیمت فروش محصولات را خود شرکت به سازمان غذا و دارو ارایه می‌کند و پس از آن در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود. این فرآیند برای داروهای hi-tech بر اساس درصدی از قیمت های وارداتی برند صورت می گیرد. به همین دلیل فرصت های بیشتری برای این گروه از تولید کنندگان وجود دارد که بتوانند هزینه های خود را با این مدل قیمت گذاری پوشش دهند. البته در خصوص فروش صادراتی قیمت گذاری ها بر عهده خود شرکت بوده و بر مبنای قیمت رقبا و بازار هدف تعیین می شود.

    مصطفوی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها برآورد می شود تا سال 2018 میلادی بیش از 1200 میلیارد دلار دارو در دنیا مصرف شود که حدود 100 میلیارد دلار آن داروی ضد سرطان خواهد بود. البته انتظار می رود نرخ رشد مصرف داروهای ضد سرطان سالانه بین 5 تا 8 درصد باشد که این نرخ رشد مصرف از تمام گروه های درمانی دیگر بالاتر است.

    مدیر عامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با بیان اینکه شرکت دارو سازی سبحان انکولوژی در سال 1381 تأسیس و در سال 1388 افتتاح و در سال 1390 به بهره برداری رسید، گفت: این مجموعه اولین تولید کننده داروهای ضد سرطان در ایران و خاورمیانه است و در حال حاضر نیز بزرگ ترین تولید کننده داروهای ضد سرطان در کشور می باشد که فرم های تزریقی به شکل ویال مایع و ویال لیوفیلیزه، قرص و کپسول های ضد سرطان را تولید می کند و از همین رو پیشرفته ترین تولید کننده داروهای تزریقی ضدسرطان در ایران محسوب می شود و شرکت های سرمایه گذاری البرز و گروه دارویی سبحان سهامداران عمده این مجموعه دارویی می باشند.

    مصطفوی خاطرنشان کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و زیر بنایی بیش از 10 هزار متر مربع تأسیس شده و طراحی اولیه این شرکت توسط شرکتLSMW آلمان انجام شده؛ بنابراین از مراحل اولیه طراحی نیز به نحو مطلوبی فعالیت خود را آغاز کرده و از پیشرفته ترین و به روزترین تجهیزات و از معتبرترین تولید کنندگان ماشین آلات دارو سازی استفاده کرده است.

    وی افزود: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی دارای 170 نیروی متخصص می باشد که از بالاترین تخصص، تحصیلات و تجربه در زمینه تولیددارو در ایران برخوردار هستند.

    وی ادامه داد: با توجه به این همکاری ها سطح دانش فنی و کیفیت در سبحان انکولوژی بسیار بالا است. به عنوان مثال، مهمترین دارویی که در این مجموعه تولید می شود، یکی از مهمترین دارو های ضد سرطان در دنیا به نام تکسوتر به شکل ویال های 20 و 80 میلی گرم است که از سال 92 تحت لیسانس سانوفی فرانسه به عنوان چهارمین تولید کننده برتر دنیا، در مجموعه سبحان انکولوژی تولید می شود.

    مصطفوی با اعلام اینکه پروانه تولید تعدادی از دارو های جدید نیز طی دو هفته اخیر دریافت شده، گفت: این پروانه ها شامل هشت محصول جدید است تا کل دارو های تولیدی این مجموعه از 18 به 26 افزایش یابد.

    این مقام مسئول ادامه داد: از کل هشت محصول جدید پنج محصول برای اولین بار در داخل کشور تولید می شوند که برخی از آنها از مهم ترین و پر فروش ترین داروهای ضد سرطان در دنیا هستند که بسیار گران می باشند؛ حال آنکه با تولید این محصول در این مجموعه هزینه درمانی بیماران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. در این راستا و برای آغاز فروش این دارو از سازمان غذا و دارو درخواست قیمت شده است.

    مصطفوی با بیان اینکه 14 محصول جدید در سال 95 وارد سبد داروهای سبحان انکولوژی خواهند شد، گفت: از طرف دیگر با توجه به اینکه داروهای ضد سرطان سایتو توکسیک هستند و هم بر روی محیط زیست و هم بر روی افرادی که در واحد تولید کار می کنند، اثرات سوئی می توانند در پی داشته باشند، از نظر حفاظت فردی و مسایل زیست محیطی بالاترین سطح استانداردها را در سبحان انکولوژی رعایت می کنیم. به نحوی که بزرگان این صنعت در دنیا علاقه مند هستند با سبحان انکولوژی همکاری و مشارکت داشته باشند.

    وی پیرامون برنامه فروش صادراتی محصولات برمبنای توسعه همکاری های بین المللی اظهار داشت: بر اساس این همکاری ها فرصت مطلوبی برای صادرات وجود دارد، چراکه تعداد شرکت های تولید کننده داروهای ضد سرطان در سطح کشورهای منطقه خاورمیانه خیلی کم هستند و در همین راستا، مجموعه سبحان انکولوژی از دو سال قبل صادرات خود را آغاز کرده و امیدواریم حجم صادرات ما در پایان سال 94 به حدود سه میلیون دلار برسد.

    مصطفوی افزود: طبق این برنامه ها مراحل ثبت داروها را در برخی کشورهای منطقه شروع کرده ایم و خطوط تولید شرکت مورد بازدید وزارت بهداشت این کشورها قرار گرفته و امیدواریم از سال بعد شاهد رشد چشمگیری در حجم صادرات باشیم. به طوری که پیش بینی می شود در سال 95 بین 15 تا 20 درصد از کل فروش شرکت به صادرات اختصاص یابد.

    مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با بیان اینکه در سال94 انتظار داریم بیش از 82 میلیارد تومان فروش داشته باشیم، تأکید کرد: با توجه به اینکه کل حجم بازار محصولات انکولوژی در ایران حدود هزار میلیارد تومان است، سهم مجموعه سبحان انکولوژی حدود هشت درصد از کل این رقم می باشد که بر همین اساس فرصت مناسبی وجود دارد که سهم خود را از تولیدات این گروه محصولات افزایش دهیم. به طوری که با بررسی هایی که انجام شده فروش صادراتی و قیمت های آن بسیار جذاب تر از فروش داخلی است؛ ولی چون هر بازار هدفی شرایط متفاوتی دارد، بایستی بررسی کرد که در هر بازار با چه استراتژی و چه سطح قیمتی فروش صورت گیرد.

    مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، تاجیکستان و قزاقستان را هدف اولیه صادرات محصولات برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر حدود 200 قلم داروی ضد سرطان در فهرست دارویی کشور وجود دارد و ما نیز در نظر داریم تا پایان سال 95 با احتساب محصولاتی که در پایپ لاین بوده و پروانه تولید خواهند گرفت، حدود 40 قلم محصول را تولید کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها