عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

بیش از ۱۵ کشور با افزایش ندادن تولید نفت خود موافقت کرده اند

عصر بازار- "آلکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: بیش از ۱۵ کشور تولیدکننده عمده نفت با افزایش ندادن تولید نفت خود موافقت کرده اند.

بیش از ۱۵ کشور با افزایش ندادن تولید نفت خود موافقت کرده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نوواک روز سه شنبه پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که در آن سران هشت شرکت نفتی دولتی و خصوصی این کشور شرکت داشته و به بحث در باره وضع بازار جهانی نفت اختصاص داشت، گفت: تا کنون بیش از 15 کشور تولیدکننده نفت بطور علنی برای افزایش ندادن تولید نفت خود و حفظ آن در سطح ماه ژانویه 2016 اعلام آمادگی کرده اند.
    وی ادامه داد: اما برای این که اعلام امادگی این کشورها در عمل تحقق یابد باید نمایندگان آنها به احتمال زیاد در سطح وزیران با یکدیگر دیدار کنند.
    وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: کشورهایی که برای عدم افزایش تولید نفت خود اعلام امادگی کرده اند 73 درصد تولید نفت بازار جهانی را در کنترل دارند.
    مساله قیمت پایین نفت و وضع عرضه و تقاضا در بازار جهانی، امروز در دیدار پوتین با روسای شرکت های نفتی روسیه، بررسی شد و رئیس جمهوری روسیه ،از افزایش نیافتن تولید نفت در بازار جهانی به منظور تثبیت بهای نفت و جلوگیری از کاهش بهای آن حمایت کرد.
    پوتین گفت: «آلکساندر نوواک» توانسته است با کشورهای عمده تولید کننده نفت در بازار جهانی در مورد تثبیت تولید و افزایش نیافتن آن به توافق برسد. تمام کشورهای عمده تولید کننده نفت موافقت کرده اند که تولید آن را افزایش ندهند.
    وی همچنین به نقل از وزیر انرژی روسیه یادآوری کرد که شرکت های نفت روسیه با پیشنهاد برای تثبیت تولید موافقت کرده اند و حتی برخی پیشنهادات فراتر از آن را در مورد تولید نفت داده اند.
    وزیران انرژی و نفت کشورهای روسیه، ونزوئلا، نیجریه، عربستان سعودی و قطر به تازگی در دوحه پایتخت قطر نشستی برگزار کرده و برای همکاری در زمینه تولید و هماهنگ کردن سیاست های نفتی خود به منظور تثبیت بازار اعلام آمادگی کردند.
    نوواک پس از این نشست  گفت که این چهار کشور توافق کردند که سطح تولید نفت را در حد ماه ژانویه حفظ کنند و در صورت پیوستن سایر کشورهای تولید کننده نفت به این پیشنهاد، در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.
    به عقیده کارشناسان، علت اصلی بی ثباتی بازار نفت، تولید 2 میلیون بشکه مازاد بر سهمیه عربستان سعودی می باشد که سطح عرضه را بیشتر از تقاضا کرده است.
    عربستان از دو سال پیش در پیروی از آمریکا تلاش کرد با افزایش تولید، ایران و روسیه را از کسب درآمد نفت محروم کند، ولی خود و چند کشور عربی با کمبود ارز و همچنین کسری بودجه مواجه شدند و افزایش قیمت فرآورده های نفتی مصرف داخلی نیز نتوانست معضل مالی را آنان حل کند و به ناچار درصدد تجدید نظر در میزان تولید نفت با هدف به تعادل رساندن قیمت برآمدند.
    بر اساس اطلاعات رسانه های روسی ،کشورهای عضو اوپک به رغم سهمیه روزانه 30 میلیون بشکه ای در شرایط کنونی بیش از 32 میلیون بشکه تولید می کنند.
    روسیه کشور نفتی غیراوپک با تولید روزانه 10 میلیون و 900 هزار بشکه به درآمدهای ارزی حاصل از آن وابسته است و سقوط بهای هر بشکه نفت به زیر 30 دلار فشارهای شدیدی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.
    مقام های روس امیدوارند که با توافق با اوپک بتوانند بهای نفت را حداقل به بشکه ای 40 دلار افزایش دهند تا بخشی از کسری بودجه این کشور بر اثر سقوط بهای نفت جبران شود.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها