عصر خودرو

وزارت تجارت و انرژی کره‌جنوبی خبر داد

طراحی سیستم جدید برای پرداخت پول نفت صادراتی ایران به کره

عصر بازار- وزارت تجارت و انرژی کره‌جنوبی اعلام کرد سئول و تهران قصد دارند یک سیستم پرداخت جدید برای تسهیل تجارت نفت و میعانات بین شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت کره ای ایجاد کنند.

طراحی سیستم جدید برای پرداخت پول نفت صادراتی ایران به کره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت تجارت و انرژی کره روز سه شنبه اعلام کرد، این کشور قصد دارد امسال واردات میعانات از ایران را افزایش دهد.

    در بیانیه این وزارت خانه آمده است: «ما واردات نفت و گاز طبیعی و به خصوص میعانات از ایران را افزایش خواهیم داد.»

    این بیانیه اضافه کرده که دو کشور یک سیستم پرداخت جدید برای تسهیل تجارت نفت و میعانات بین شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت اس کی انرژی و هیوندای اویل بانک کره ایجاد خواهند کرد.

    واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 3 برابر شد، اما میزان خریدها همچنان فاصله زیادی با دوران قبل از تحریم ها دارد.

    ایران در روز 17 ژانویه از تحریم های اقتصادی چند ساله رها شد و اکنون قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار نفت را بازپس بگیرد.

    بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته، این کشور روزانه 100 هزار بشکه نفت به کره جنوبی صادر می کند و امیدوار است این رقم را تا پایان سال 2016 میلادی به دو برابر افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها