عصر خودرو

افزایش عرضه ۵۵ میلیون تنی سنگ‌آهن تا ۲ ماه دیگر

عصر بازار: «تد واتروبا»، مدیر‌عامل معادن در شرف بهره‌برداری «روی هیل» اعلام کرده است که به نظر او قیمت سنگ‌آهن دوباره افزایش پیدا خواهد کرد و به سطح ۸۰ دلار به ازای هر تن خواهد رسید.

افزایش عرضه ۵۵ میلیون تنی سنگ‌آهن تا ۲ ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دیلی‌تلگراف، مدیر عامل معادن روی هیل (که 70 درصد سهام آن متعلق به میلیارد معروف گینا راینهارت رئیس و صاحب گروه معدنی هنکاک است) اعلام کرده سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری این گروه معدنی تا اوایل ماه اکتبر نتیجه نخواهد داد و محصول این معادن تا آن زمان وارد بازار نمی‌شود. پیشتر اعلام شده بود زمان بهره‌برداری از معادن گروه روی‌ هیل در ماه سپتامبر خواهد بود.

    آغاز تولید معادن روی هیل 55 میلیون تن دیگر به حجم عرضه در بازار سنگ‌آهن خواهد افزود این در حالی است که در حال حاضر نیز این بازار توسط غول‌هابی همچون بی‌اچ‌پی، ریوتینتو، فورتسکیو همچنین والی اشباع شده است.

    شرایط اضافه عرضه در بازار سنگ‌آهن منجر شده بود که قیمت این محصول در اوایل ماه جولای به سطح 44 دلار در هر تن برسد که کمترین قیمت سنگ‌آهن در 6 سال گذشته بوده است. در ابتدای هفته جاری سنگ‌آهن در بازارهای بین‌المللی در سطح 51 دلار در هر تن معامله شده است.

    تد واتروبا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که به نظر او قیمت سنگ‌آهن به سطح 80 دلار در هر تن باز خواهد گشت. او اضافه می‌کند: شما در حال حاضر شاهد نوسان قیمت در بازار سنگ‌آهن هستید اما با خروج تولید‌کننده‌های پر‌هزینه‌تر و تقویت تقاضا در چین در ادامه سال قیمت‌ها به سطح 80 دلار در هر تن خواهد رسید.
     

    برچسب ها